Retailmarketing / Druk 8 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
55,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001298791
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Frank Quix
Druk: 8
Pagina's: 548
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
NUR: Marketing

- Toegankelijk handboek over retailmarketing,

- verbindt de theorie met de dagelijks praktijk in de retail branche;

- het strategisch en tactisch retailmarketingmodel loopt als rode draad door het boek.

In Retailmarketing staat de vraag centraal hoe retailing in de praktijk wordt gebracht. Dit in tegenstelling tot veel andere studieboeken over dit onderwerp, die vooral ingaan op wat retailing is.

Het boek helpt studenten feitenkennis op te bouwen over retail en brengt hen tegelijkertijd begrip bij over deze branche. Binnen de retail branche ligt de uitdaging meestal voor het grootste deel bij de optimalisatie van lopende operaties en processen en minder bij het opzetten van volkomen nieuwe retailformules. In dit boek ligt de nadruk dus op het optimaliseren van de marktbenadering en de interne procesvoering voor bestaande retailformules.

In deze vernieuwde, achtste editie is gekozen voor een nieuwe hoofdstukindeling die synchroon loopt met met het strategisch en tactisch retailmarketingmodel. De structuur van het boek is daardoor nu eenvoudiger en logischer. Verder zijn alle hoofdstukken geüpdatet op basis van de nieuwste ontwikkelingen in de retail branche en is er nu meer aandacht voor online retailing en omnichannel retail. Alle onderwerpen met betrekking tot online retailing zijn nu opgenomen in de betreffende relevante hoofdstukken, in plaats van in een apart hoofdstuk. Dit versterkt de opbouw en de logische koppeling tussen theorie en praktijk.

Retailmarketing is bij uitstek geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Ondernemerschap & Retail Management en Food & Business, maar kan zeker ook bij aanverwante opleidingen en op universiteiten ingezet worden. Het is te gebruiken vanaf het eerste studiejaar.

In de ondersteunende online omgeving vinden studenten verschillende toetsvragen. Voor docenten staan er collegesheets en figuren en tabellen uit het boek.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van Toets-op-Maat. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Frank Quix geeft sinds 1996 les aan universiteiten, eerst aan de Rijksuniversiteit Groningen en sinds 2005 aan de Universiteit van Amsterdam waar hij de Anton Dreesmann Leerstoel voor Retailmarketing bekleedt. Daarnaast is hij sinds 2003 directeur en mede-eigenaar van Q&A Research & Consultancy een onderzoeks- en adviesbureau voor retail.