Operationele verkoopcyclus / Druk 3 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
36,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001298777
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: René van Hoften
Druk: 3
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Vervanger van: 9789001856380
NUR: Marketing

- Focust op het operationele deel van sales;

- toegankelijk en helder geschreven;

- speciaal gericht op de individuele verkoopmedewerker.

Operationele Verkoopcyclus beschrijft op heldere en toegankelijke wijze het operationele deel van salesmanagement en maakt het verkoopproces inzichtelijk. Het richt zich op de individuele verkoopmedewerker van de binnen- en buitendienst. Operationele Verkoopcyclus leert studenten om zelf een operationeel verkoopplan op te stellen. Het boek gaat uit van verkoop als een cyclisch proces en behandelt zowel de interne verkoopcyclus als de externe verkoopcyclus. Alle procesfasen komen aan bod, van analyse en forecasting tot orderrealisatie en klantbehoud.

In deze vernieuwde derde editie van Operationele Verkoopcyclus zijn de praktijkvoorbeelden volledig geactualiseerd. Daarnaast zijn de teksten over online marketing en sales geüpdatet aan de hand van de laatste ontwikkelingen op dit terrein. Ook zijn in deze nieuwe editie leerdoelen toegevoegd.

Operationele Verkoopcyclus is zeer geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Bedrijfskunde, Ondernemerschap en Retailmanagement en Technische Bedrijfskunde. Het boek is in te zetten vanaf de propedeutische fase.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. oefenvragen, voorbeeldformats en figuren en tabellen uit het boek. Voor docenten staan er antwoorden en uitwerkingen, een voorbeeld van een verkoopplan en collegesheets.

Drs. René van Hoften studeerde sociologie en economie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij was werkzaam als marketingmanager in de non-profitsector en accountmanager in de onderwijsmarkt. Ook gaf hij het vak marketingmanagement aan de Radboud Universiteit en marketingmanagement, salesmanagement en reclamepsychologie aan HAN University of Applied Sciences (voorheen Hogeschool Arnhem Nijmegen).