Communicatie handboek / Druk 7

Voorzijde
Inkijkexemplaar
63,95
Vóór 16:30 uur besteld,
vandaag verzonden
Met 5% studentenkorting
voor 60,75 i
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001298746
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: Paperback
Auteur: Wil Michels
Druk: 7
Relevante opleidingen:
Pagina's: 427
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2022
Voorgeschreven bij o.a.: Hogeschool Rotterdam Van Hall Larenstein University of Applied Sciences
Vervanger van: 9789001899899
NUR: Marketing

- Het standaardwerk voor het communicatievak;

- biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van het vakgebied communicatie;

- marketingcommunicatie, corporate- en interne communicatie komen uitgebreid aan bod.

Communicatie Handboek maakt voor studenten en professionals helder op welke manieren zij aan de communicatie van een organisatie het beste vorm en inhoud kunnen geven. Het boek biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van het vakgebied en is zeer toegankelijk dankzij het heldere taalgebruik. Communicatie Handboek is een standaardwerk. Al meer dan 100.000 studenten uit Nederland en Vlaanderen zijn met het boek opgeleid!

Marketingcommunicatie, corporate en interne communicatie komen uitgebreid aan bod. Speciale aandacht is er voor het communicatie canvas, interne communicatie, social media en contentstrategie. Het boek legt steeds een directe verbinding tussen theorie en praktijk. Elk hoofdstuk sluit af met een samenvatting, een praktijkcase en een begrippenlijst.

Deze zevende editie is grondig herzien: sommige onderwerpen zijn daarbij komen te vervallen, andere hoofdstukken zijn juist flink uitgebreid. Zo gaat deze nieuwe editie stevig in op het ontwikkelen van een visie op communicatie, waarbij ook inclusie en diversiteit aan bod komen. Het deel over welk canvas en welk model je wanneer en hoe gebruikt is voorzien van extra toelichting. Ook is er meer aandacht voor specifieke vakgebieden als arbeidscommunicatie, medewerkers als merkambassadeurs, verandercommunicatie en influencermarketing. Er is bovendien een nieuw hoofdstuk aan het boek toegevoegd, over adviseren met impact.

Communicatie handboek is met name geschikt voor hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Creative business, Bedrijfskunde en Eventmanagement. Het boek kan vanaf de propedeuse worden ingezet.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving meer dan 250 interactieve toetsvragen, een begrippentrainer en flitscolleges. Voor docenten staan er tabellen en figuren uit het boek, zeer volledige collegesheets per hoofdstuk, cases inclusief uitwerkingen en de antwoorden op de cases uit het boek,

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van Toets-op-Maat. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Drs. Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven met name in creatief denken en communicatiestrategieën. Ook werkt Michels als docent bij Fontys Hogeschool Economie en Communicatie en is hij docent en examinator bij de Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen.