Neemt een multidisciplinaire benadering bij het schrijven van een ondernemingsplan;
met ruime aandacht voor actuele thema’s als duurzaamheid en sociaal ondernemerschap;
het ondernemingsplan en moderne business canvassen komen uitgebreid aan bod.
Ondernemerschap in hoofdlijnen benadert het schrijven van een ondernemingsplan vanuit een unieke multidisciplinaire benadering en biedt een overzicht van de (bedrijfs-)economische kennis en vaardigheden die daarvoor nodig zijn. Gedurende het opzetten en laten doorgroeien van een bedrijf kunnen inzichten veranderen en verandert het plan mee. Het boek geeft studenten inzicht in de markt en in de middelen die nodig en beschikbaar zijn voor de groei van een onderneming. Het boek behandelt de theorie achter de canvassen, de tabellen en de modellen. Daarbij komen verschillende disciplines aan bod, waaronder bedrijfseconomie, marketing, strategisch management en bedrijfsadministratie.
Deze vernieuwde, vijfde editie van Ondernemerschap in hoofdlijnen is uitgebreid met nieuwe business canvassen voor startups. De teksten zijn volledig herzien, met meer aandacht voor inclusiviteit en diversiteit. Ook zijn er nieuwe praktijkcases en voorbeelden aan het boek toegevoegd.
Ondernemerschap in hoofdlijnen is breed inzetbaar in het hbo. Het boek is met name geschikt voor gebruik in de propedeuse van verschillende hbo-opleidingen en het tweede jaar van het hoger economisch onderwijs (heo).
Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving verschillende (oefen)toetsen. Voor docenten staan er uitwerkingen en collegesheets.
Peter van der Meer is onder andere werkzaam als universitair docent aan de Universiteit Utrecht School of Economics (USE) en als gastdocent betrokken bij diverse programma's in zowel binnen- als buitenland. Zijn focus ligt daarbij op ondernemerschap.