Grondslagen van de marketing / Druk 10 (e-book)

Voorzijde
Inkijkexemplaar
77,95
Direct beschikbaar
Andere versies
+
Bestel
ISBN: 9789001268718
Uitgever: Noordhoff
Verschijningsvorm: E-book via Bookshelf
Auteur: Bronis Verhage Marjolein Visser
Druk: 10
Relevante opleidingen: Fashion & Textile Technologies
Pagina's: 702
Taal: Nederlands
Verschijningsjaar: 2021
Voorgeschreven bij o.a.: Saxion
Vervanger van: 9789001853181
NUR: Marketing

- De meest gebruikte inleiding in het vakgebied marketing;

- toegankelijk en volledig, veel praktijkvoorbeelden;

- aandacht voor actuele marketing onderwerpen.

Grondslagen van de marketing van prof. dr. Bronis Verhage is de meest gebruikte inleiding in het hoger onderwijs voor marketing. Deze gerenommeerde auteur slaagt er als geen ander in studenten passie voor het vak bij te brengen. Ze leren hoe ze creatieve ideeën en de juiste klantgerichte houding ontwikkelen voor een uitdagend, commercieel werkterrein. De methode is optimaal afgestemd op zelfstandig lerende studenten, de eisen van de beroepspraktijk en de Nederlandse situatie.

Deze geheel herziene tiende editie van Grondslagen van de marketing is volledig aangepast aan de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van o.a. online marketing, strategiebepaling, marktonderzoek, business-to-business en dienstenmarketing.

Verder is er in deze nieuwe editie ruim aandacht voor thema’s als het business model canvas, online platforms, data analytics, omnichannel retail, duurzame organisaties, design thinking, scrum en agile werken.

Daarnaast zijn veel van de marketing in actie-cases, marketingtoppers, marketingmissers en andere praktijkvoorbeelden vervangen of geactualiseerd. Bovendien zijn veel teksten compacter herschreven, wat de toegankelijkheid en leesbaarheid voor de student ten goede komt.

Grondslagen van de marketing is met name geschikt voor de propedeutische fase van hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Creative Business, Ondernemerschap & Retail Management en Communicatie. Het boek kan ook worden ingezet bij aanverwante opleidingen als Bedrijfskunde en Facility Management.

Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsen, een begrippentrainer, een begrippentoets en kennisclips. Voor docenten staan er praktijkcases, collegesheets en weblinks naar aanvullende literatuur.

Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van Toets-op-Maat. Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats.

Met meer dan honderd publicaties op zijn naam is prof. dr. Bronis Verhage een van de bekendste Nederlandse schrijvers op het gebied van de marketing. Verhage was onder andere verbonden aan de University of Texas in Austin, de faculteit Bedrijfskunde in Delft, de Rotterdam School of Management en Erasmus Universiteit Rotterdam. Momenteel is hij Professor of Marketing Georgia State University in Atlanta, daar is hij actief in het MBA-programma van de universiteit.

Marjolein Visser werkt sinds begin jaren negentig als adviseur en interim-manager gepassioneerd aan digitale innovatie van businessmodellen. Ze is managing consultant van marketingadviesbureau MarketWise (www.market-wise.nl) en oprichter en eigenaar van TourWise, online marketingoplossingen voor toerisme en recreatie. Visser werkte in marketing- en directiefuncties voor onder meer De Hypothekers Associatie, Nederlandse Spoorwegen, Achmea Zilveren Kruis, Delta Lloyd, AEGON, SNS Bank en Randstad.