In Strategische marketingplanning wordt het planningsproces voor marketingstrategieën op een toegankelijke wijze uitgelegd. Ieder hoofdstuk betreft een stap in het strategische marketingplanningsproces. Iedere stap wordt geïllustreerd met praktische voorbeelden en een slotcase, daarnaast worden per stap handige tools gepresenteerd.
In deze negende, herziene editie blijft de kern van dit succesvolle boek ongewijzigd: een degelijke, praktische, stapsgewijze aanpak van strategische marketing. Wat ook blijft is een doorlopende verwevenheid van online en offline marketing.
Nieuw in deze editie is de prominentere rol voor duurzaamheid. Dit thema wordt volledig geïntegreerd in alle planningsfasen en is nu ook onderdeel van het vernieuwde Brand Benefitting Model. Daarnaast zijn enkele hoofdstukken vereenvoudigd, zoals De kern van marketing, De interne analyse (nu geheel stapsgewijs), en De afnemersanalyse (betere aansluiting met consumentengedragsmodellen). Ook zijn enkele nieuwe onderwerpen toegevoegd, zoals inclusieve marketing en customer experience management. Verder zijn diverse nieuwe cases toegevoegd. Het boek is nu, als eerste in Nederland, een leidraad voor duurzame, strategische marketingplanning.