• Bereidt voor op de nieuwe eisen van het werkveld, dankzij bijdragen van ruim vijftig NIMA-marketingprofessionals en toonaangevende vakspecialisten;
• biedt direct toepasbare praktijkvaardigheden die aansluiten op het marketingdenken van nu;
• flexibel in te zetten en geschikt voor elke leerstijl.
Deze nieuwe, innovatieve leermethode bereidt studenten voor op een succesvolle carrière door hen te leren klantinzichten te verzamelen, klanten te werven, waardeproposities en customer journeys te ontwerpen, klantrelaties te versterken en marketingcommunicatiecampagnes te ontwikkelen. Ze leren over branding, datagedreven werken, maatschappelijk verantwoord handelen, in- en extern samenwerken, business cases en het uitzetten van de marketingkoers.
Centraal staat het vinden van de balans tussen waarde voor de klant, de maatschappij, de organisatie en haar stakeholders. Online en offline zijn geïntegreerd: het gaat om naadloze interactie tijdens elke stap van de klantcyclus. Zo worden studenten voorbereid op de uitdagingen van de moderne marketingwereld.
De methode bestaat uit twee delen: Marketing Doen en Marketing Denken. Studenten kunnen starten met praktijkopdrachten en de modellen en best practices erbij zoeken, of andersom. De bouwblokken bieden de flexibiliteit om de leerstof af te stemmen op de behoeften van de student, de opleiding en opdracht- of werkgevers.
Deze methode is zeer geschikt voor hbo opleidingen als Commerciele economie, Creative Business, Communicatie, Bedrijfskunde, Ondernemerschap & retailmanagement en voor NIMA-opleidingen.
Marjolein Visser (Register Marketeer) is managing consultant bij MarketWise en oprichter van TourWise, gespecialiseerd in online marketing voor toerisme en recreatie. Ze verzorgt incompanytrainingen en is actief betrokken bij master- en hbo-opleidingen. Met zeven boeken en tientallen artikelen op haar naam, deelt Visser haar uitgebreide kennis en ervaring in dit studieboek.
Daarnaast hebben ruim vijftig experts uit het vakgebied bijgedragen aan dit boek. Deze groep bestaat uit ervaren professionals, docenten en onderzoekers die samenwerkten in een meerjarig project. Zij bepaalden welke vaardigheden en kennis essentieel zijn voor afgestudeerden, en deze inzichten zijn vertaald naar krachtige marketingtechnieken in deze leermethode.