Bespreekt als enige het complete creatieve proces van marketingcommunicatie;
bevat een goede balans tussen theorie en praktijkcases van topbureaus;
schitterend vormgegeven met beelden van succesvolle campagnes.
Copy & Concept is een aanwinst voor het vakgebied van marketingcommunicatie. Het is het enige werk dat het complete creatieve proces behandelt. Alle fasen komen aan bod: briefing, strategie, conceptontwikkeling, creatieve technieken en copywriting.
Sinds het verschijnen van de eerste editie in 2008 is Copy & Concept als studie- en inspiratieboek over conceptontwikkeling en copywriting een begrip geworden. Niet alleen studenten, maar ook ervaren professionals gebruiken het intensief, omdat het boek een goede balans heeft gevonden tussen theorie, stappenplannen en modellen enerzijds en sprekende voorbeelden uit prijswinnende campagnes anderzijds.
Deze vernieuwde zevende editie van Copy & Concept gaat nog dieper in op thema’s en tools als de briefing, de creatiedriehoek, design thinking, storytelling en copywriting-technieken. Daarnaast komen nu ook de onderwerpen social media copywriting, SEO-copywriting, brainwriting (een creatieve techniek) en de Zero moment of truth (een marketingstrategie) aan bod. Met de focus op nieuwe ontwikkelingen en inspirerende voorbeelden, overbrugt Copy & Concept het gat tussen theorie en praktijk.
Copy & Concept mag niet ontbreken op hbo-opleidingen als Commerciële Economie, Communicatie, Communication & Multimedia Design, Media, Informatie & Communicatie en kunstopleidingen.
Studenten en docenten vinden in de ondersteunende online omgeving bij dit boek o.a. opdrachten, nuttige weblinks en collegesheets. Daarnaast is er een facebook-pagina met actuele campagnes en een LinkedIn-pagina (voor docenten).
Bert Thobokholt werkte in de jaren tachtig als docent Taalbeheersing aan de HEAO-Communicatie in Eindhoven. Vanaf 1994 was hij lid van het managementteam van de opleiding Communicatie bij Fontys in Eindhoven en in 1997 werd hij opleidingscoördinator van de nieuwe opleiding Communicatie van Fontys in Tilburg. Thobokholt doceert nu vakken als taalbeheersing, copywriting, conceptontwikkeling, marketingcommunicatie, interne communicatie en corporate communicatie.
Barry de Waal is creative director bij Blossom, een social content agency. Eerder werkte hij als senior conceptontwikkelaar/copywriter bij Canday, Zandbeek en Crossmarks. De Waal ontwikkelde o.a. campagnes, pay-offs en merknamen voor ABN Amro, Hartstichting, Look-O-Look, Manutan, Rabobank, Shimano, Snickers, Staatsloterij, Tempo-Team, TU/e, VGZ en Volkswagen Bedrijfswagens.
Martin Westbeek was vanaf 1994 initiatiefnemer en opleidingscoördinator van de opleiding Bedrijfscommunicatie & PR aan het Triborgh College te Tilburg. Hij startte in 1999 als docent Taalbeheersing bij de Fontys Economische Hogeschool Tilburg en was van 2004 tot 2014 opleidingscoördinator van de opleiding Communicatie van deze hogeschool. Momenteel doceert Westbeek de vakken marketingcommunicatie, conceptontwikkeling en copywriting, strategische communicatie, taalbeheersing, beleidsteksten en argumenteren.