• Het praktijkgerichte standaardwerk voor het communicatievak;
• biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van het vakgebied;
• optimale aansluiting bij de actuele onderwijs- en beroepspraktijk.
Het Communicatie Handboek is het praktijkgerichte standaardwerk voor het communicatievak. Het biedt een actueel, beknopt en volledig overzicht van marketingcommunicatie, corporate communicatie en interne communicatie, met optimale aansluiting bij de onderwijs- en beroepspraktijk. Ben jij op zoek naar een toegankelijk overzicht voor jouw studenten? Dan is dit handboek precies wat je nodig hebt.
Met speciale aandacht voor communicatiecanvas, interne communicatie, social media en contentstrategie biedt dit boek een directe koppeling tussen theorie en praktijk. Elk hoofdstuk eindigt met een samenvatting, praktijkcase en begrippenlijst, zodat studenten de theorie direct kunnen toepassen.
De achtste editie is grondig herzien en richt zich nu op een coachende benadering met de structuur van drie fases: Analyse – Strategie – Aanpak, en twaalf bouwstenen. Dit maakt een directe vertaalslag van theorie naar praktijk mogelijk, met concrete beroepsproducten en de beste modellen voor communicatiewerk.
Doelgroep
Het Communicatie Handboek is geschikt voor hbo-opleidingen zoals Commerciële Economie, Communicatie, Creative Business, Bedrijfskunde en Eventmanagement, en kan vanaf de propedeuse worden ingezet.
Digitale leeromgeving
Met dit boek krijgen jij en je studenten toegang tot de uitgebreide online omgeving van studiemeister. Als docent krijg je de beschikking over een breed aanbod aan collegematerialen, zoals extra oefeningen, casussen en presentaties die eenvoudig op maat kunnen worden aangeboden. Je studenten verdiepen hun kennis en verbeteren hun vaardigheden met uitlegvideo's, samenvattingen, toetsvragen en begrippentrainers. Zo zijn je studenten goed voorbereid en kun jij tijdens de lessen de verdieping opzoeken!
Over de auteur
Drs. Wil Michels is directeur van communicatiebureau Michels Communicatie in Eindhoven. Hij ondersteunt bedrijven in creatief denken en communicatiestrategieën en werkt als docent bij Fontys Hogeschool Economie en Communicatie, Open Universiteit, SRM Opleidingen en Kluwer Vlaanderen.