- Gerenommeerde methode met een zeer goede positie in het hoger onderwijs;
-[ state of the art kennis over digitale communicatie;
- actuele cases en voorbeelden uit de communicatiepraktijk.
De ontwikkelingen op het gebied van marketingcommunicatiestrategie gaan ontzettend snel. Zo is er de afgelopen jaren in Nederland meer geld uitgegeven aan online marketingcommunicatie dan aan communicatie in offline media. We zien bovendien dat marketingcommunicatie steeds vaker is gericht op het creƫren van maatschappelijke impact naast het versterken van een merk of het verbeteren van de verkoopcijfers.
Marketingcommunicatiestrategie is al jaren een standaardwerk voor het vakgebied marketingcommunicatie. Het boek slaagt erin om de voortdurende veranderingen in de wereld van marketingcommunicatie een fundament te geven door de werking en de mogelijke inzet ervan te beschrijven aan de hand van cases uit de praktijk. Centraal staat het marketingcommunicatieplan en het bouwen van sterke merken (offline en online) en het behalen van commercieel succes. Opvallende en recente voorbeelden uit binnen- en buitenland brengen de modellen en stappenplannen tot leven.
In de herziene, negende editie krijgen nieuwe ontwikkelingen een plek. Er is meer aandacht voor nieuwe vormen van online communicatie en het gebruik van data. Van influencers tot AI en de revival van de QR code. Maar ook de impact van online kopen en de implicaties hiervan voor marketingcommunicatie komen aan bod.
De stevige en wetenschappelijke basis is een onderscheidende kracht van het boek. Een basis die houvast biedt te midden van alle ontwikkelingen. In deze editie is daarom aandacht voor nieuwe reclamewerkingsmodellen en op veler verzoek wordt ook de visie van de auteurs op positioneren beschreven.
Doelgroep Marketingcommunicatiestrategie is geschikt voor studenten aan een hbo-opleiding in de richting van Marketing, Communicatie en Media. Inzetbaar vanaf de propedeuse.