• Zeer complete introductie op het vakgebied marketing;
• sluit aan bij NIMA-A exameneisen;
• rijke digitale ondersteuning.
Marketing Kernstof is een uitgebreide introductie in het vakgebied marketing. Het boek beschrijft de belangrijkste marketingbegrippen, -theorieën en -modellen. Het boek besteedt aandacht aan onderwerpen als marketingomgeving, -organisatie en -planning, consumentengedrag en markt- en marketingonderzoek.
Deze herziene, tiende editie sluit aan bij de meest actuele NIMA-A examens. Teksten en voorbeelden zijn geactualiseerd en er is een volledig nieuw hoofdstuk over online marketing opgenomen. Daarnaast is er meer aandacht duurzaamheid en de circulaire economie.
Bij dit boek is een apart opgavenboek beschikbaar: Marketing Kernstof Opgaven.
Doelgroep
Marketing Kernstof is geschikt voor hbo-studenten die een commerciële, bedrijfskundige of bedrijfseconomische opleiding volgen en voor studenten en professionals die zich voorbereiden op het NIMA A-examen. Het boek is te gebruiken vanaf de propedeuse.
Digitaal materiaal
Op de bijbehorende website vinden studenten toetsvragen met feedback, begrippentrainers, flitscolleges, antwoorden. Voor docenten staan er antwoorden, PowerPoints en cases.
Over de auteur
Hans Vosmer heeft ervaring als marketingmanager bij Proctor & Gamble en als marketingdocent aan de Hogeschool van Amsterdam en aan de Nyenrode Business Universiteit. Daarnaast was hij jarenlang lid van het NIMA-examencollege.
Martin van der Sluis is onder andere als docent verbonden aan de InterCollege Business School (opleiding Bedrijfskunde). Daarnaast is hij als trainer/docent aan NCOI verbonden en ontwikkelt hij al jarenlang opdrachten, cases en examens voor NIMA en NCOI.