• Complete en toegankelijke kennismaking met het vakgebied marketing;
• leert hoe slagvaardig een marketingbeleid uit te stippelen;
• nieuwe editie met actuele thema’s, voorbeelden en casussen.
Inleiding tot de marketing geeft een compleet beeld van de beginselen van marketing en leert hoe een slagvaardig marketingbeleid uit te stippelen. Het geeft actuele inzichten, ontwikkelingen en trends op het gebied van marketing. De rol van online marketing, de invloed van social media op het koopgedrag en de toenemende internationalisering van het management worden belicht. Inleiding tot de marketing is een compleet boek dat door de schrijfstijl zeer toegankelijk is.
In deze zesde editie zijn de meeste Marketinginzichtcases en voorbeelden vervangen en is er meer aandacht voor het thema duurzaamheid. De theorie is geactualiseerd, onder meer op het gebied van online marketingcommunicatie, social media en e-commerce. Ook verdiepen we ons meer in het belang van data, analytics, en online en social-CRM.
Inleiding tot de marketing is geschikt voor hbo-opleidingen waarbij marketing deel uitmaakt van het curriculum. De methode is inzetbaar vanaf de propedeuse.
Met meer dan honderd publicaties op zijn naam is prof. dr. Bronis Verhage een van de bekendste Nederlandse schrijvers op het gebied van marketing. Verhage was onder andere verbonden aan de University of Texas in Austin en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Momenteel is hij Professor of Marketing aan de Georgia State University in Atlanta.