Basisboek Sales biedt studenten de kennis en inzichten om zich optimaal voor te bereiden of beter te worden in een aantrekkelijke salesfunctie. Alle belangrijke thema’s van de salesdiscipline komen aan bod, zoals de inhoud van de verkoopfunctie, marketing, logistiek, inkoop en accountmanagement. Ook is er ruime aandacht voor de praktische verkoopvaardigheden die elke verkoper zich eigen moet maken.
Deze vierde editie van Basisboek Sales is geheel herzien. Het boek is geheel afgestemd op de NIMA A Sales exameneisen per 2024. De teksten zijn geactualiseerd en voorzien van nog meer praktische voorbeelden. Hieronder worden de belangrijkste wijzigingen benoemd:
- Het boek heeft een vernieuwde en logischer opbouw.
- Elk hoofdstuk is voorzien van leerdoelen, wat docent en student helpt bij het gestructureerd en toetsbaar doorlopen van de leerstof.
- De invloed van digitalisering en AI is overal zichtbaar, ook in sales. Ook in het boek wordt dit thema bij elk relevant thema aangestipt. Zo wordt er ruim aandacht besteed aan de inzet van AI-tools, online leadgeneratie, social selling, e-commerce, de buyer journey, data driven sales en remote selling.
- De beïnvloedingsprincipes van Cialdini komen aan bod.
- Omdat sales nog altijd vooral mensenwerk is, zijn de twee hoofdstukken rondom de praktische vaardigheden die elke verkoper dient te beheersen verder uitgebreid.
Basisboek Sales is geschikt voor opleidingen in zowel het hbo als mbo waar sales/verkoop onderdeel van het curriculum is. Bovendien sluit het boek volledig aan bij de NIMA Sales-A eisen, waarmee het de student helpt zich optimaal voor te bereiden op dit examen.
Robin van der Werf verzorgt vanuit zijn eigen advies- en trainingsbureau CommVida (in-company) opleidingen en trainingen op het gebied van sales, marketing, communicatie en management. Hij werkt daarbij samen met opleidingsinstituten en trainingsbureaus als NCOI Opleidingen en ICM opleidingen & trainingen. Van der Werf is bovendien auteur van Praktisch Sales- en Accountmanagement.