- Uitgebreid getoetst en direct toepasbaar in de praktijk;
- stevige pedagogische basis zodat elk kind zich veilig en geaccepteerd voelt;
- gericht op gezamenlijk handelen in het belang van het kind.
Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is een betrouwbaar kompas voor de leerkracht. Het stuurt op een succesvolle en positieve relatie met kinderen en ouders. Het boek biedt een solide pedagogische basis gericht op het welbevinden van elk kind en biedt effectieve strategieën voor het omgaan met ouders.
De volgende (deel)competenties en vaardigheden komen in het boek aan de orde: zicht op het zelfbeeld, zicht op jezelf (reflectie), communicatievaardigheden, effectief omgaan met gedrags- en werkhoudingsproblemen en goed omgaan met ouders.
In deze zevende editie van Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is met name het vierde deel grondig herzien. Daarin wordt de invloed van gedrags- en werkhoudingsproblemen op het welbevinden van het kind onderzocht en een aantal effectieve strategieën aangereikt om deze te verminderen of op te lossen.
Hoe ga je om met kinderen op school – en met hun ouders? is geschikt voor studenten en docenten aan de pabo (zowel de propedeuse als de hoofdfase) en docenten in het primair onderwijs.
Studenten en docenten vinden op Hoger onderwijs online toetsvragen, samenvattingen, les- en praktijkvragen en de antwoorden op de vragen.
Gerda Woltjer heeft ruime ervaring met het onderwijs, vanuit verschillende functies: als psycholoog, als beleidsmedewerker bij het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap en als inspecteur basisonderwijs. Daarnaast is Woltjer bestuurslid van Stichting Stapsgewijs Onderwijs.
Harry Janssens heeft als pedagoog en onderwijsadviseur zijn eigen adviesbureau. Zijn specialisme is het stroomlijnen van de zorg op de basisschool qua gedrag, werkhouding en leerprestaties. Janssens is ontwerper van het sociaal-emotioneel volgsysteem ‘Op School’ en het kleutervolgsysteem BOSOS.