Zoekfilters
Resultaten (5)
Learning How to Ask
A Sociolinguistic Appraisal of the Role of the Interview in Social Science Research
1986 || Paperback || Charles L. Briggs || Cambridge University Press
Interviews are ubiquitous in modern society, and they play a crucial role in social scientific research. But, as Charles Briggs convincingly argues in this book, received interviewing techniques rest on fundamental misapprehensions about the nature both of the interview as a communicative event, and of the nature of the data that it produces. Furthermore, interviewers rarely examine the compatibility of interviews as a means of acquiring information to one another.
These oversights often blin...
maandag verzonden
Spiritualisme
in het licht van de Bijbel
1986 || Paperback || J.I. van Baaren || Moria
De titel van dit boek zou ook “Spiritisme in het licht van de Bijbel” kunnen zijn. Het woord Spiritualisme heeft een dubbele betekenis. Allereerst is het de metafysische theorie die de realiteit van de niet-materiële, geestelijke wereld verklaart. Een visie die veel religies en pseudoreligies met elkaar gemeen hebben.
De tweede betekenis van het woord spiritualisme, en het eigenlijke onderwerp van dit boekje, is die van spiritisme, het oproepen van de geesten van overledenen tijdens een ...
maandag verzonden
Jehovah's Getuigen
Bijbels of on-Bijbels
1986 || Paperback || J.I. van Baaren || Moria
Het is bijna onvermijdelijk dat men in contact komt met de jehova’s getuigen. Deze brochure geeft inzicht in de organisatie en leer van de jehova’s getuigen en behandelt verschillende leerstellingen waarin de jehova’s getuigen afwijken van de christelijke leer. Zo komt o.a. aan de orde:
• Korte geschiedenis van de jehova’s getuigen
• De naam JHWH
• De leer van de jehova’s getuigen
• De goddelijkheid van Jezus
• De opstanding
• De Drie-eenheid
• Hoe kunnen wij als chris...
Louis XIV
1986 || J. H. Shennan || Taylor & Francis
Looks at the king and his beliefs, domestic problems, and foreign policy.
Becoming Critical
Education Knowledge and Action Research
1986 || Paperback || Wilfred Carr e.a. || Taylor & Francis
First published in 1986. There is now a growing movement to extend the professionalism of teachers by providing them with greater opportunities to engage in curriculum theorizing and educational research. The purpose of this book is to offer a rationale by outlining a philosophical justification for the view that teachers have a special role as researchers and that the most plausible way to construe educational research is as a form of critical social science.