Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
maandag verzonden
Psychologie in de klas
Wat iedere leraar moet weten
2019 || Paperback || David Didau e.a. || Phronese, Uitgeverij
Hoe werkt het menselijk brein? Hoe leren kinderen en wat kunnen leraren doen om hun lessen daar beter op aan te laten sluiten? Wat is er nodig om leerlingen de lesstof beter te laten onthouden? En waardoor raken leerlingen echt gemotiveerd?
De psychologie biedt leraren veel bruikbare antwoorden op deze vragen. In dit boek beschrijven de auteurs de belangrijksteinzichten op het gebied van denken en leren, en van motivatie en gedrag. Zij laten zien hoe leraren hun lessen daarmee kunnen verbeteren.
David Didau is 15 jaar leraar geweest in Engeland, en is inmiddels auteur van een aantal populaire boeken en een veelgevraagd spreker. Hij verzorgt trainingen voor leraren, met name op het gebied van lees- en taalonderwi...
maandag verzonden
Pedagogiek: De plicht om weerstand te bieden / Druk 2
2019 || Paperback || Philippe Meirieu || Phronese, Uitgeverij
"Krachtig en actueel" - Gert Biesta
Weerstand ervaren, weerstand leren bieden aan verlangens en leren omgaan met weerstand van anderen: dit zijn fundamentele ervaringen die kinderen in opvoeding en onderwijs moeten meekrijgen. Sterker nog: kinderen hebben er recht op, zo stelt pedagoog Philippe Meirieu in dit boek. Weerstand is in het denken van Meirieu geen obstakel dat overwonnen moet worden, maar een noodzakelijke voorwaarde voor een volwassen levenshouding.
Leraren en opvoeders hebben de...
maandag verzonden
Volgens Barton - Deel 2
Lesgeven in wiskunde aan de hand van wetenschap, experts, en 12 jaar aan mislukkingen
2019 || Paperback || Craig Barton || Phronese, Uitgeverij
In deel 1 van Volgens Barton stond wiskundeleraar Craig Barton uitgebreid stil bij het uitleggen van wiskunde. In dit nieuwe deel bespreekt hij oefenopdrachten, wederom aan de hand van wetenschappelijk onderzoek.Hoe kun je door middel van het ontwerp van vragen, de volgorde van aanbieden en het nabespreken van opdrachten het begrip van leerlingen verhogen? En vooral ook: hoe kun je er als leraar voor zorgen dat de onderwerpen die je behandelt ook daadwerkelijk onthouden worden?
Barton pakt de...