Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
Onderwijsvuur
Met energie en plezier voor de klas
2018 || Paperback || Rolien Dijksterhuis e.a. || Onderwijs van nu || met inkijkexemplaar
Werken in het onderwijs is intensief. Er wordt veel van je verwacht, je wilt veel geven, maar je krijgt niet altijd de waardering en steun die je nodig hebt. Veel docenten en leerkrachten raken ongemerkt vermoeid, hun vuur dooft en het plezier neemt af. Een burn-out ligt op de loer.
In dit boek ontdek je welk vuur jou gaande houdt. Waar krijg je energie van en waar lekt het weg? Je leert je grenzen te bewaken om jouw onderwijsvuur weer maximaal te laten branden. Ervaringsverhalen en oefeninge...
morgen verzonden
Zorgcoördinator van nu / druk 1
de zorgcoördinator als spil in de leerlingenzorg, de praktijkgids voor zorgcoordinatoren
2014 || Paperback || Klaas Jan Terpstra e.a. || Onderwijs van nu
Als zorgcoördinator vervul je een belangrijke en centrale rol bij het organiseren van de zorg voor leerlingen met een zorgbehoefte. In Zorgcoördinator van Nu beschrijven de auteurs welke dynamiek bepalend is voor de manier waarop je als zorgcoördinator je plek binnen jouw school kunt verkrijgen. En hoe je deze plek vervolgens kunt innemen. Bovendien laten zij aan de hand van een groot aantal praktische voorbeelden zien hoe je jouw functie van zorgcoördinator kunt invullen.
Daarnaast komt ...
morgen verzonden
De zeven kwaliteiten van de meesterlijke docent
Hoe je leerlingen met plezier aan het werk krijgt
2020 || Paperback || Klaas Jan Terpstra e.a. || Onderwijs van nu || met inkijkexemplaar
Als leraar sta je met hart en ziel voor de klas. Want leraar ben je, maar lesgeven is ook gewoon een vak waarin je jezelf voortdurend kunt verbeteren.
Mooi en zinvol onderwijs ontstaat in het contact tussen docent en leerlingen. In De zeven kwaliteiten van de meesterlijke docent beschrijven Klaas Jan Terpstra en Rolien Dijksterhuis welke processen dat contact sterk beïnvloeden. Zoals de didactische opbouw van lessen, het pedagogisch klimaat, de manier waarop je leidinggeeft en hoe je met je...