Resultaten (7)
morgen verzonden
Dati-mi o mâna de ajutor
pedagogie moderna pentru lucrul cu persoane din spectrul autist
2015 || Paperback || Colette de Bruin || Graviant Educatieve Uitgaven
Cartea
"Give me 5" (Geef me de 5, în limba Olandeza) este scrisa pentru parinti si educatori. A creste si educa un copil cu autism, CUM o faci? Despre asta este vorba în aceasta carte. Este scrisa din nevoia de a gasi claritatea si previzibilitatea pe care o necesita copilul cu autism. Este ca si cum copilul ne întreaba: "Give me 5". Sau altfel spus: CE trebuie sa fac ( care este sarcina mea), CUM o execut, UNDE va avea loc, CÂND trebuie sa-o fac, si CINE este implicat?
Citind se învata...
morgen verzonden
Door andere ogen
|| Paperback || Esther Vliegenthart || Graviant Educatieve Uitgaven
Dit boek is geschreven om een positieve dialoog op gang te brengen over autisme. Autisme kent zoveel vormen en zoveel gezichten en is zoveel meer dan moeite hebben met oogcontact of verandering, met emoties en vriendschappen. Het is een boek met échte verhalen over kracht, hoop, succes, maar soms ook over teleurstelling, worsteling en verdriet. Voor sommigen is autisme vooral een onzichtbare handicap, voor anderen een manier om het leven op een andere manier te omarmen.De verhalen zijn die v...
morgen verzonden
De avonturen van Mark en Marly
|| Paperback || Katja Kooiman || Graviant Educatieve Uitgaven
Dit is een voorlees/oefenboek bestemd voor zowel scholen als voor ouders die kinderen in de leeftijd van 4 -7 jaar Engelse willen leren. Het boek is makkelijk om te lezen en vraagt van een ouder/leraar geen extra voorbereiding. Wel moeten de Engelse woorden op de juiste manier worden uitgesproken.
Het verhaal bestaat uit 10 hoofdstukken. Deze gaan over de basis thema's zoals "colours", "introduce yourself in English", "house", "counting to ten", "animals", etc .. De oefeningen in het boek co...
morgen verzonden
Kleuters en autisme
een boek alleen over kleuters met autisme!!!
2016 || Paperback || Ans van Soerland e.a. || Graviant Educatieve Uitgaven
Hoe komt het dat sommige situaties voor kleuters met autisme zo lastig zijn, hoe valt het moeilijke, vaak onvoorspelbare gedag van deze kinderen te verklaren, maar bovenal: hoe kun je als leerkracht ervoor zorgen dat je juist voor deze kinderen een veilige leeromgeving creëert?
Met talloze voorbeelden uit de praktijk van alledag in een kleuterklas wordt de theorie met de praktijk verbonden en geeft dit boek veel handelingsadviezen voor de leerkracht die aansluiten bij de ontwikkelingsgebiede...
morgen verzonden
Reken je wijs
de kunst van het leren rekenen
|| Paperback || Benito Kaarsbaan || Graviant Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Reken je wijs is een samenvatting van de 4 domeinen: Getallen, Verhoudingen, Meten en meetkunde en Verbanden. En ook een opzoekboekje voor de meest voorkomende begrippen in het vak rekenen. Dit boek is geschikt voor de ondersteuning van de huiswerkopdrachten en rekenlessen, voor het voorbereiden op het examen of de toetsen. Kortom voor mensen die beter in het vak rekenen willen worden.
Dit boek is op alle drie niveaus, 1F, 2F en 3F, gericht.
Wat maakt dit boek zo uniek?
In dit boek vind je e...
morgen verzonden
Wegwijs rondom autisme
2021 || Paperback || Ingrid Bilardie || Graviant Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Autisme is vaak ongrijpbaar
Regelmatig sta je als buitenstaander machteloos, terwijl je toch graag wilt helpen. Ingrid Bilardie-de Boer behandelt in dit boek twaalf gebieden waar mensen met autisme problemen kunnen ervaren, zoals taalontwikkeling, rigide denken en emoties.
Elk onderwerp is opgebouwd rond drie vragen:
‘Wat is het?’
‘Hoe herken je het?’
‘Hoe kun je helpen?’
Iedereen is anders
Duidelijk wordt dat iedereen anders is, ook mensen met autisme. Geboden hulp of tips di...
morgen verzonden
Differentiëren in het rekenonderwijs
hoe doe je dat in de praktijk?
2016 || Paperback || Eva van de Weijer-Bergsma e.a. || Graviant Educatieve Uitgaven
Rekenonderwijs afstemmen op verschillen tussen leerlingen. Hoe pak je dat aan?
Iedere leerkracht heeft te maken met verschillen tussen leerlingen in de klas. Dit geldt ook voor het rekenonderwijs en begint al bij het voorbereidend rekenen. Sommige leerlingen hebben behoefte aan extra instructietijd, terwijl anderen behoefte hebben aan uitdaging met moeilijker rekenopgaven. Het is voor leerkrachten dan ook een grote uitdaging om de rekenles zo vorm te geven dat alle leerlingen voldoende profi...