Zoekfilters
Resultaten (3)
maandag verzonden
PLG: leraren leren samen (Heruitgave)
werken aan beter onderwijs in een professionele leergemeenschap
2016 || Paperback || Richard DuFour e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
De afgelopen jaren is steeds duidelijker geworden dat de kwaliteit van het onderwijs vooral afhankelijk is van de kwaliteit van de leraren: hun professionaliteit, gedeelde verantwoordelijkheid voor het leren van de leerlingen, de onderlinge samenwerking en het resultaatgerichte werken bepalen in hoge mate de leeropbrengsten van de leerlingen.
Deze uitgave legt de focus op leren en op leerresultaten, vanuit de overtuiging dat álle kinderen kunnen leren, ongeacht hun capaciteiten. Het boek besc...
maandag verzonden
Minder onderwijzen, meer leren
handelingsgericht werken 2.0
2016 || Paperback || Nico van der Meer || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
Passend onderwijs voor iedere leerling. Hoe krijg je dat als leraar voor elkaar? Hoe sluit je aan bij alle onderwijsbehoeften? Je kunt het mooi omschrijven in allerlei plannen, maar zijn die plannen ook uitvoerbaar? Hoe voorkom je dat Handelingsgericht Werken een administratieve last wordt in plaats van een hulpmiddel?
Dit boek geeft antwoord op die vragen. Het laat zien hoe je Handelingsgericht Werken kunt inzetten om kinderen meer eigenaar te laten worden van hun eigen ontwikkeling. De verni...
maandag verzonden
Klaar voor de 21e eeuw - beknopte uitgave
vaardigheden voor een veranderende wereld
2016 || Paperback || Robert J. Marzano e.a. || Bazalt Educatieve Uitgaven || met inkijkexemplaar
De samenleving verandert snel. Om alle veranderingen in de 21e eeuw te kunnen hanteren, hebben leerlingen méér nodig dan kennis die we ze nu leren. De kennis die ze straks nodig hebben, is immers vaak nog niet beschikbaar.
Robert Marzano en Tammy Heflebower stellen in hun bestseller Klaar voor de 21e eeuw dat we leerlingen dienen uit te rusten met vijf essentiële vaardigheden. Ze onderscheiden daarbij drie cognitieve vaardigheden (om informatie te verwerken) en twee conatieve vaardigheden (...