Zoekfilters
Resultaten (7)
vandaag verzonden
Basislessen bewegingsonderwijs in de speelzaal / Druk 4
2015 || Hardcover || Wim van Gelder e.a. || Van Gelder in beweging
Basislessen waarvan 2 bewegen op muziek, standaard in 4 groepen en met aanvullingen voor 3 en 5 groepen, elke les heeft een plattegrond en een overzichtsfoto voor een standaard zaal, kleine zaal, kleine smalle zaal, vierkante zaal, grote zaal. Elke les (een andere) bobbelbaan! Ideeën voor grote groepen in kleine zalen. Activiteiten voor in de kleine ruimte. Nieuwe spelen. Vele differentiatiemogelijkheden. Elk kind actief!
vandaag verzonden
Muziek Meester! / Druk 4
volgens nieuwste kennisbasis
2015 || Paperback || Rinze van der Lei e.a. || ThiemeMeulenhoff bv
De 4e editie van Muziek Meester! maakt enthousiast voor muziek voor alle leeftijden, op een toegankelijke manier. In de nieuwe thematische opzet duiken studenten vanuit hun eigen belevingswereld dieper in wetenschappelijke en maatschappelijke ontwikkelingen. Het boek is volledig geënt op de kennisbasis Muziek 'Een goede basis' (Meijerink, 2012).
Muziek Meester! is in de eerste plaats bedoeld voor Pabo-studenten. Door de systematische indeling van didactiek (zingen, muziek maken, luisteren, v...
maandag verzonden
De pedagogisch sensitieve leraar
Werken aan brede opbrengsten
2015 || Paperback || Anouke Bakx || Coutinho || ook als eBook
Al enige tijd benadrukt onder andere het ministerie van OCW de kwaliteit van de leraar en het realiseren van hoge(re) leeropbrengsten door leerlingen. Een positief pedagogisch klimaat draagt bij aan goede leeropbrengsten. De pedagogisch sensitieve leraar maakt écht het verschil, maar hoe? Dit boek helpt (toekomstige) leerkrachten om het onderwijs en het pedagogisch klimaat zo in te richten, dat goede onderwijsopbrengsten optimaal gestimuleerd worden. De pedagogisch sensitieve leraar is gebas...
maandag verzonden
Taalontwikkeling en taalstimulering van baby's, peuters en kleuters
2015 || Paperback || Sieneke Goorhuis-Brouwer || SWP || met inkijkexemplaar
Taalontwikkeling is een sociaal leerproces dat in wisselwerking met volwassenen en andere kinderen plaatsvindt. Dit taalverwervingsproces speelt zich voor het grootste gedeelte af tussen de geboorte en het begin van groep 3. Het brabbelen gaat over in het eenwoordstadium en ontwikkelt zich onder andere door taalstimulerende activeiten steeds verder. Hoe dat proces verloopt, welke invloeden een rol spelen, hoe een tweede taal zich ontwikkelt, wordt aan de hand van veel praktische voorbeelden d...
maandag verzonden
Haal meer uit je toetsgegevens - Van resultaten naar groepsplan
van resultaten naar groepsplan
2015 || Paperback || Willem de Vos e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
De serie In de klas
Dit boek hoort bij de serie In de klas. Deze serie bestaat uit een reeks praktische boeken voor docenten, leerkrachten, intern begeleiders en remedial teachers. De boeken zijn geschreven door professionals uit het vakgebied. Zij geven achtergrondinformatie en praktische tips waarmee u direct aan de slag kunt.
maandag verzonden
Leren en onderwijzen / Druk 2
over de theorie van leren; over de praktijk van onderwijzen
2015 || Paperback || Simon Ettekoven e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Leren en onderwijzen reikt studenten van onderwijsgerelateerde opleidingen de basiskennis aan die elke leerkracht nodig heeft om zich als professional te kunnen manifesteren. Studenten leren keuzes maken en leren hoe ze gemaakte keuzes kunnen realiseren in de onderwijspraktijk.
Een uitstekende voorbereiding op de onderwijspraktijk;
aandacht voor zowel de theorie als de praktijk van leren en onderwijzen;
uitgebreide (online) toetsingsmogelijkheden.
maandag verzonden
Pesten op school / Druk 2
achtergronden en interventies
2015 || Paperback || Marjolijn Vermande e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Pesten is een ernstig probleem voor slachtoffers, daders en andere betrokkenen. Om pesten goed te kunnen aanpakken, moet een antwoord worden gegeven op de volgende vragen: wat verstaan we precies onder pesten, hoe kun je het meten, welke verklaringen zijn er voor en welke factoren - op het niveau van het kind, de groep, het gezin en de school - dragen er aan bij? De benadering van pesten als groepsproces krijgt in dit boek veel aandacht. In het eerste deel van dit boek wordt een brede inleidi...