Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (4)
maandag verzonden
De extra les / druk 1
bewegings-, teken-en schilderoefeningen, mogelijkheden voor ondersteuning van kinderen met leer-en ontwikkelingsproblemen
2022 || Paperback || A. MacAllen || Christofoor, Uitgeverij
VERENIGING van vrijescholenNa vele jaren is nu dan eindelijk een Nederlandse vertaling beschikbaar van het unieke en baanbrekende werk van Audrey McAllen. Vanaf het verschijnen van de eerste Engelstalige editie van het boek The Extra Lesson in oktober 1974 hebben collega's over de hele wereld de onschatbare waarde van dit boek onderkend. Audrey McAllen heeft als eerste gewezen heeft op wegen en mogelijkheden om te werken aan de motorische en neurologische ontwikkeling van kinderen, die ten gr...
maandag verzonden
Probleemgeorienteerd denken in de orthopedie
een praktijkboek voor de opleiding en de kliniek
2004 || Paperback || G.T. Ensing || Koninklijke Boom Uitgevers
maandag verzonden
Sociaal onhandig / druk 4
de opvoeding van kinderen met PDDNOS en ADHD
2004 || Paperback || L. van der Veen-Mulders || Koninklijke Van Gorcum
In dit boek staan kinderen met de diagnose PDDNOS centraal. D
Deze kinderen hebben problemen in de ontwikkeling van sociaal begrip en sociaal gedrag. Een redelijk groot aantal van hen heeft ook last van aandachtsproblemen en hyperactiviteit, symptomen die passen bij de diagnose ADHD. Daarom komt ook ADHD regelmatig aan de orde in dit boek.
Het eerste deel van het boek beschrijft de problemen van kinderen met PDDNOS en de gevolgen voor de opvoeding en het gezin. Ook komt aan bod hoe de diagnose...
maandag verzonden
Ontwikkelingsgericht begeleiden in alledaagse situaties
werkboek voor begeleiders van mensen met een verstandelijke beperking : gebaseerd op de methode van Feuerstein
2013 || Paperback || Paul van Dijk e.a. || Boom
Dit werkboek is voor begeleiders van kinderen en volwassenen met een verstandelijke beperking. Aan de hand van opdrachten en voorbeelden wordt beschreven hoe de ontwikkeling van deze mensen in alledaagse situaties gestimuleerd kan worden. De rol van de begeleider staat hierbij centraal. Door stil te staan bij zijn visie en eigen ontwikkeling wordt hij uitgedaagd om te zoeken naar de ontwikkelingskansen van zijn cliƫnt.
Het uitgangspunt van dit boek is dat de begeleider een belangrijke bijdrag...