Zoekfilters

Geen verdere filters gevonden

Resultaten (3)

30,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Cyclisch onderwijs ontwerpen / Druk 2 (e-book)

in vijf stappen naar passende leeractiviteiten

2017 || E-book via Bookshelf || Anouke Bakx e.a. || Coutinho

Als leerkracht sta je voor de uitdagende taak om je leerlingen voor te bereiden op de toekomst. Vanwege de aanhoudende stroom van onderwijsvernieuwingen, razendsnelle technologische ontwikkelingen en eisen van ouders moeten leerkrachten hun manier van werken steeds veranderen. Maar hoe doe je dat?

Cyclisch onderwijs ontwerpen (voorheen Opbrengstgericht onderwijs ontwerpen) leert je hoe je je leeractiviteiten zo kunt inrichten dat je optimaal inspeelt op de verschillen tussen leerlingen en de ...

26,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Talentbegeleiding bij laagbegaafde jongeren (e-book)

Hoe jij als pedagogisch professional het verschil maakt

2017 || E-book via Bookshelf || Simon Klein || Coutinho

Iedereen heeft talent! Ook jongeren met een laag IQ zijn ergens goed in. Opvoeders en begeleiders staan voor de uitdaging om dat talent aan de oppervlakte te krijgen en het verder te helpen ontwikkelen, zodat deze jongeren betere kansen krijgen in de maatschappij. Laagbegaafde jongeren hebben een IQ van 70 - 90 en volgen regulier onderwijs, meestal de laagste niveaus van het vmbo en het mbo. Deze groep jongeren mist vaak de vaardigheden om zich zelfstandig te kunnen redden en wordt daardoor ...

30,50
Direct beschikbaar
+
Bestel

Talentgerichte ontwikkeling op de basisschool (e-book)

een dynamische visie op leren en onderwijzen

2017 || E-book via Bookshelf || Herman Veenker e.a. || Coutinho

Kinderen zijn vaak grenzeloos nieuwsgierig. Ze zijn onderzoekend, stellen vragen waarop je als volwassene soms ook het precieze antwoord niet weet en ze proberen vol enthousiasme de wereld om zich heen te begrijpen. Bovendien lijken ze van nature of uit ervaring al heel veel verschijnselen te kunnen 'onderzoeken' en 'oplossen'. Het is de vraag of wij, volwassenen, ons wel genoeg bewust zijn van wat kinderen eigenlijk allemaal doen en zeggen. Herkennen we hun nieuwsgierigheid als (exact) reden...