Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Onderwijskundig ontwerpen / Druk 1
het ontwerp als basis voor leermiddelenontwikkeling
2017 || Paperback || Froukje Hoobroeckx e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
is gericht op het maken van een ontwerp voor een leermiddel. Het is een praktisch boek, zonder teveel theoretische ballast dat het complete ontwerpproces beschrijft. Het ontwerp is een verantwoord en gedetailleerd plan dat dient als basis voor de daadwerkelijke ontwikkeling van een leermiddel. Dat leermiddel kan zowel een leerboek, een studiehandleiding, een cd–rom, een coachingtraject als een workshop zijn. Door eerst een goed ontwerp te maken kun je jezelf (en andere betrokkenen) een hele...
morgen verzonden
Docentenreeks Aan de slag !
inspirerende opdrachten maken voor BEROEPSOPLEIDINGEN
2008 || Hardcover || M. Ploegman e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrachten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod: de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn).De auteurs verhelderen wat het maken van opdrachten precies inhoudt en hoe docenten met hun opdrachten kunnen aansluiten op de dagelijkse praktijk. Ook is er aandach...
morgen verzonden
Handboek studievaardigheden voor het HBO / Druk 2
activiteiten voor studenten
2017 || Paperback || N. van Halem e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
In Handboek studievaardigheden voor het hbo staan 74 verschillende leeractiviteiten opgenomen met de daarbij horende werkwijze. Hoe bereid je een project, presentatie, tentamen of een stage voor? Hoe geef je constructieve feedback? Iedere activiteit is uitgewerkt naar inhoud, met een doel en stappenplan. En geeft antwoord op tal van vragen over onder andere samenwerken, studeren en projectmatig werken. Verder krijg je bij het onderdeel Tips adviezen hoe je missers kunt voorkomen en hoe je var...
De verleiding weerstaan
overde noodzaak van het doordacht ontwerpen van opleidingen
2012 || Hardcover || M. Banens || Bohn Stafleu van Loghum
Toen de Britse klimmer George Mallory in 1924 de vraag kreeg voorgelegd waarom hij de Mount Everest wilde beklimmen, luidde zijn antwoord simpelweg: 'Because It's There'.Voor het beklimmen van de Mount Everest is dat wellicht reden genoeg, maar bij het ontwerpen van opleidingen verdient het toch de voorkeur onderwijskundige wenselijkheden en mogelijkheden centraal te stellen. Toch blijkt dat niet altijd het geval te zijn, vooral wanneer het gaat om nieuwe technische ontwikkelingen. ICT–toep...