Zoekfilters

Uitgever
Coutinho (2)

Resultaten (3)

34,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Handboek doeltaaldidactiek

Doeltaal-leertaal in het taalleerproces

2024 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann || Coutinho

Het klinkt zo vanzelfsprekend: de doeltaal gebruiken om leerlingen een vreemde taal effectiever te laten leren. Alleen: werkt het wel zo? Wordt er wel automatisch meer geleerd wanneer de docent de doeltaal inzet? Ja en nee. Het gaat namelijk niet om de kwantiteit van het doeltaalgebruik, maar om de kwaliteit: wanneer de docent de doeltaal bewust en didactisch verantwoord aanwendt, ontstaat er veel leerpotentieel. Handboek doeltaaldidactiek biedt docenten een naslagwerk dat de kern van de twee...

49,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Handboek vreemdetalendidactiek / Druk 1

vertrekpunten-vaardigheden-vakinhoud

2020 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann e.a. || Coutinho || ook als eBook

Vreemde talen kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan persoonlijke en professionele ontwikkeling, en ze komen van pas bij internationale samenwerking. Wie meerdere talen beheerst, heeft ruimere communicatiemogelijkheden en is beter in staat om taal te doorzien en om zich in te leven in andere culturen. Maar hoe help je iemand om taalvaardig en taal- en intercultureel bewust te worden? Wat voor ondersteuning, oefening en kennis is daarvoor nodig? Het Handboek vreemdetalendidactiek maakt (t...

29,00
Vandaag besteld,
maandag verzonden
+
Bestel

Doeltaal-leertaal

Didactiek, professionalisering en leereffecten

2019 || Paperback || Sebastiaan Dönszelmann || ABC Uitgeverij

In Doeltaal-Leertaal presenteert Sebastiaan Dönszelmann,vakdidacticus moderne vreemde talen, een doeltaaldidactiek met een zeer gunstig effect op alle taalvaardigheden van leerlingen.

In een goede Franse les klinkt veel Frans; in een goede Engelse les veel Engels - logisch, want leren zwemmen gaat het beste in het water zelf, maar er is meer nodig. Het leren van de vreemde taal verloopt effectiever wanneer docenten de doeltaal didactisch en taalbewust inzetten: leerlingen laten participere...