Resultaten (3)
morgen verzonden
Didactisch Coachen / Druk 14
hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen
2024 || Hardcover || Lia Voerman e.a. || De Weijer Design
Didactisch Coachen, de praktische pedagogiek en didactiek van de hoge verwachtingen.
Al vanaf het begin van de jaren zeventig weten we dat leerlingen die leskrijgen van leraren die hoge verwachtingen van hen hebben, beter presteren dan andere leerlingen. Dan is natuurlijk de vraag: hoe doe je dat, hoge verwachtingen hebben van je leerlingen. Rosenthal en Jacobson (1968) toonden aan wat voor gedrag leraren laten zien die vanuit ‘hoge verwachtingen’ aan hun leerlingen lesgeven. Leraren die v...
morgen verzonden
Didactisch Coachen II
verdieping en implementatie
2020 || Hardcover || Lia Voerman e.a. || Pumbo.nl B.V. || met inkijkexemplaar
Dit boek is het vervolg op ‘Didactisch Coachen: hoge verwachtingen concreet maken met behulp van feedback, vragen en aanwijzingen’.
Didactisch Coachen is de praktische vertaling van het wetenschappelijk onderzoek van Lia Voerman naar de manier waarop docenten zo feedback kunnen geven aan hun leerlingen, dat die leerlingen er echt iets aan hebben. De theorie over leerbevorderende feedback is gekoppeld aan de theorie over de hoge verwachtingen. Docenten die hoge verwachtingen hebben van hu...
morgen verzonden
Hoge verwachtingen gaan over (n)u
De invloed van de verwachtingen van leraren op het leren en de motivatie van hun leerlingen
2022 || Paperback || Lia Voerman || Hogeschool Rotterdam
Kansen(on)gelijkheid in het onderwijs staat de laatste tijd weer in de belangstelling. Sommige leerlingen blijken meer kans te hebben om hun talenten te ontwikkelen dan andere. In de krant lees je dan dat kansen van leerlingen vooral samenhangen met het opleidingsniveau van hun ouders, een lage sociaaleconomische status, een migratieachtergrond of horen tot een culturele minderheidsgroep. Daarmee wordt gesuggereerd dat onderwijs daar geen invloed op heeft. We willen in het onderwijs laten zie...