Zoekfilters
Resultaten (4)
morgen verzonden
Rekengesprekken voeren
|| Paperback || Jarise Kaskens || Uitgeverij Pica
Leerlingen ervaren rekenen verschillend. Zo vindt de ene leerling het moeilijk, terwijl het er voor de ander gewoon bij hoort, en weer een ander vindt het uitdagend om pittige rekenopgaven op te lossen. Het is echter lang niet altijd gemakkelijk om deze diverse onderwijsbehoeften bij individuele leerlingen te achterhalen.
Rekengesprekken zijn hiervoor een oplossing. Zij leveren informatie op over de rekenbeleving en het rekenproces, en bieden inzicht in redeneer- en oplossingsprocessen van de...
morgen verzonden
Grijp de rekenkansen
de referentieniveaus rekenen in het voortgezet onderwijs
2012 || Paperback || Ria Brandt-Bosman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
De invoering van de referentieniveaus heeft grote consequenties voor het voortgezet onderwijs. Vanaf 2014 maken leerlingen een rekentoets die meetelt in de zak/slagingsregeling. Hoe bereidt u leerlingen hierop voor? Hoe zorgt u dat zij hun rekenvaardigheden behouden en uitbreiden?
Dit boek geeft handvatten op het gebied van didactiek, instructie en organisatie van rekenen in het voortgezet onderwijs. Een handig katern laat bovendien zien hoe leerlingen op de basisschool hebben leren rekenen.H...
morgen verzonden
Als kleuters leren meten
de ontwikkeling van meten en meetkunde bij jonge kinderen
2012 || Hardcover || Marije Bakker e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij) || met inkijkexemplaar
Als kleuters aan de slag gaan met meten en meetkunde, gebeurt er van alles in hun denken en handelen. Maar wat precies? In deze map wordt hierin inzicht gegegeven. Bij jonge kinderen wordt de basis voor meten en meetkunde gevormd door het opdoen van concrete en betekenisvolle ervaringen. Daarom is in deze map gekozen voor speelse peilingactiviteiten in de plaats van een toets. Zo kunt u als leerskracht of remedial teacher de ontwikkeling van kleuters peilen en stimuleren. Juist het gesprek ov...
morgen verzonden
Werkmap Gecijferd bewustzijn - herziene versie 2018 (Heruitgave)
2018 || Loose-leaf || Aafke Bouwman e.a. || CPS Uitgeverij || met inkijkexemplaar
Rekenen is één van de belangrijkste vaardigheden die kinderen op de basisschool leren. De Werkmap Gecijferd bewustzijn biedt leerkrachten in groep 1 en 2 naast achtergrondinformatie veel activiteiten om gecijferdheid van kleuters te ontwikkelen en eventuele achterstand tijdig te signaleren. Onderzoek heeft uitgewezen dat vroegtijdig signaleren en interveniëren rekenproblemen kan voorkomen.De activiteiten in deze map zijn gebaseerd op de in 2017 door SLO vastgestelde Tussendoelen Rekenen-W...