Zoekfilters
Resultaten (3)
morgen verzonden
KADOC Studies on Religion, Culture and Society Religion, colonization and decolonization in Congo, 1885-1960. Religion, colonisation et décolonisation
2020 || Paperback || Vincent Viaene e.a. || Leuven University Press
A comprehensive history of the interaction between religion and colonization.
Religion in today's Democratic Republic of Congo has many faces: from the overflowing seminaries, the Marian shrines of the Catholic Church, the Islamic brotherhoods and the Jewish community of Lubumbashi, to the 'African' churches of the Congolese diaspora in Brussels and Paris, the healers of Kimbanguism, the televangelism of the booming Pentecostalist churches in the great cities, the Orthodox communities of Kasai...
morgen verzonden
Dus, want, maar en tenzij
over kritisch denken, argumenteren en debatteren in het onderwijs
2016 || Paperback || Jan De Maeyer || Acco || met inkijkexemplaar
Kritisch denken, argumenteren, debatteren, betogen en filosoferen hebben heel veel met elkaar gemeen. Om kritisch te kunnen denken moet men weten welke argumenten ertoe doen om zinnig te kunnen oordelen. In een debat kan men de andere pas overtuigen als argumenten worden aangebracht die relevant zijn. In een betoog proberen we anderen te overtuigen van een standpunt, we doen dat met argumenten. Filosoferen is misschien een buitenbeentje maar ook hier moeten we argumenteren.
Kritisch denken e...
morgen verzonden
N(i)et echt!
Mediawijsheid in tijden van fake news
2019 || Paperback || Jan De Maeyer || Acco uitgeverij
Misleidende informatie is er altijd al geweest. Toch was de tsunami aan nieuws voor jou en je leerlingen nog nooit zo groot als nu. Het onderscheid maken tussen wat betrouwbaar is en wat niet? Dat is vandaag heel moeilijk.
We zijn allemaal te misleiden. Leer je leerlingen daarom mediawijs te zijn. Leer hen kritisch om te gaan met wat ze (online) lezen. Is het nieuws? Of fake news?
N(i)et echt. Mediawijsheid in tijden van fake news vertrekt vanuit een eenvoudig kader om je leerlingen bewust te...