Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (6)
morgen verzonden
VFO Vragenlijst Fundamentele Onthechting / Handleiding / druk 1
2009 || Paperback || J.D. van der Ploeg || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de test
De VFO geeft bij kinderen en jongeren een indicatie of er sprake is van sociale onthechting, emotionele onthechting of een combinatie daarvan. Afname is geïndiceerd bij kinderen die zich riskant, onverantwoordelijk en egocentrisch gedragen, die een beperkte gewetensfunctie hebben, een gebrek aan empathie vertonen of geen blijk geven van gevoelens als schuld, spijt en berouw. In de literatuur worden deze persoonlijkheidskenmerken vaak samengevat onder de term psychopathie....
morgen verzonden
Leervoorwaardentest (LVT) Handleiding
2011 || Paperback || E.M. Scholte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum || met inkijkexemplaar
Doel van de testKinderen met leerproblemen hebben het niet gemakkelijk. Zij presteren onder hun niveau en lopen het risico achterop te raken en buiten de groep te vallen. Leerproblemen kunnen kinderen een leven lang hinderen in hun functioneren. Hoe eerder wordt achterhaald waarom kinderen onder hun niveau presteren en waarom zij minder presteren dan andere kinderen in de klas hoe beter. Leerproblemen kunnen samenhangen met ongunstige voorwaarden waaronder kinderen werken. Deze leervoorwaarde...
morgen verzonden
Handleiding AVL ADHD-vragenlijst / Druk 4
2018 || Paperback || E.M. Scholte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testMet de AVL achterhaalt men óf, en in welke mate, er bij kinderen sprake is van gedragssymptomen van ADHD. De test geeft daarbij een indicatie van de dimensies van ADHD waarbinnen de problemen zich afspelen: aandachtstekort, hyperactiviteit, impulsiviteit of combinaties daarvan. Afname is geïndiceerd bij kinderen die druk, onrustig en zenuwachtig lijken, die impulsief en onnadenkend reageren, die zich slecht kunnen concentreren of die weerbarstig gedrag vertonen. Afname van d...
morgen verzonden
Vragenlijst EIQ Emotionele Intelligentie Quotiënt Handleiding
handleiding
2016 || Paperback || E.M. Scholte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de test Naast cognitieve intelligentie vormt emotionele intelligentie een belangrijk deel van de menselijke intelligentie. Het Emotionele Intelligentie Quotiënt (EIQ) blijkt dikwijls meer doorslaggevend te zijn voor een succesvolle ontwikkeling en deelname in de samenleving dan het Intelligentie Quotiënt (IQ). Een goede emotionele intelligentie gaat gepaard met geestelijke gezondheid, schoolsucces en sociaal aanpassingsvermogen. Emotionele Intelligentie is dus van groot belang...
morgen verzonden
Leervoorwaardentest (LVT) Formulieren / druk 1
|| Paperback || E.M. Scholte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Scoreformulieren van de LVT (25 stuks)Doel van de testKinderen met leerproblemen hebben het niet gemakkelijk. Zij presteren onder hun niveau en lopen het risico achterop te raken en buiten de groep te vallen. Leerproblemen kunnen kinderen een leven lang hinderen in hun functioneren. Hoe eerder wordt achterhaald waarom kinderen onder hun niveau presteren en waarom zij minder presteren dan andere kinderen in de klas hoe beter. Leerproblemen kunnen samenhangen met ongunstige voorwaarden waaronde...
morgen verzonden
ASV Autisme Spectrum Vragenlijst Handleiding
2014 || Paperback || J.D. van der Ploeg e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testDe ASV is een vragenlijst waarmee in kaart wordt gebracht of kinderen mogelijk ASS hebben en of voor hen nader diagnostisch onderzoek is geindiceerd. Het op tijd opsporen van kinderen met een autisme spectrum stoornis (ASS) is van groot belang. Hoe eerder ASS bij een kind wordt onderkend hoe beter: Er kan dan bijvoorbeeld eerder hulp in gang worden gezet, zowel voor het kind als voor de ouder. Helaas blijkt dat veel kinderen met ASS nog steeds laat worden gedetecteerd. Om ervo...