Resultaten (4)
morgen verzonden
Inductieve statistiek voor de gedragswetenschappen
Toegepaste hypothesetoetsing met SPSS
2019 || Paperback || Tim Vanhoomissen e.a. || Acco
Dit boek werd geschreven als handboek toegepaste inductieve statistiek voor studenten in de gedragswetenschappen.
Het biedt een vervolg op Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen (Acco, 2018) en behandelt zowel de theorie als de praktijk van hypothesetoetsing. Hierbij wordt de wiskundige achtergrond zo veel mogelijk vermeden en wordt uitgebreid aandacht besteed aan het kiezen en uitvoeren van de juiste toets, waarbij er ook ruimte is voor het interpreteren en rapporteren van d...
morgen verzonden
Inleiding in de statistiek voor gedragswetenschappen
met ondersteuning van SPSS
2023 || Paperback || Guido Valkeneers e.a. || Acco
Dit studie- en werkboek biedt een introductie in de statistiek voor studenten in de gedragswetenschappen. Nadat we toegelicht hebben op welke manier statistiek een onmisbaar instrument is bij wetenschappelijk onderzoek zoomen we in op variabelen. Welke soorten variabelen onderscheiden we en hoe kunnen we hun centrale tendens en variabiliteit bepalen? Verder tonen we hoe variabelen verwerkt worden in SPSS en hoe software vlot tabellen en grafieken produceert die ons een zicht geven op de verza...
morgen verzonden
Gedrag in organisaties
Een psychologische benadering
2021 || Paperback || Guido Valkeneers e.a. || Lannoo || met inkijkexemplaar
Onder welke omstandigheden voelen werknemers zich het best in hun vel? Wanneer zijn ze het meest productief? Hoe kan de samenwerking in een team een meerwaarde betekenen? En hoe kan de leider dit alles in goede banen leiden? Dit is slechts een greep uit de onderwerpen die in dit handboek aan bod komen. Gedrag in organisaties bekijkt al deze vragen op individueel, sociaal en structureel niveau. Het is het ultieme basiswerk voor iedereen die concreet wil ingrijpen in de cultuur van een organisa...
morgen verzonden
Consumentenpsychologie
2019 || Paperback || Guido Valkeneers || Acco uitgeverij || met inkijkexemplaar
Wat drijft de consument om bepaalde producten te kopen en andere niet? In welke
mate spelen rationaliteit en emoties daarbij een rol? Welke invloed hebben persoonlijkheid
en levensstijl van de consument op het koopgedrag? Hoe beïnvloeden consumenten
elkaar? Welke impact heeft cultuur op het consumentengedrag? Hoe kunnen
innovatieve producten verspreid worden? Dat is een greep uit de vele vragen die in dit
handboek aan bod komen.
Consumentenpsychologie. De basis biedt een praktische en diepga...