Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
maandag verzonden
Visies op de stad / Druk 1
van tuindorp tot smart city
2015 || Paperback || Gert-Jan Hospers e.a. || Boom
De 21ste eeuw is de eeuw van de stad: sinds het begin van het millennium woont meer dan de helft van de wereldbevolking in steden. Nadenken over de stad is dan ook van groot belang. Wat is een stad eigenlijk? Welke rol spelen economie, politiek en ruimte in de stedelijke ontwikkeling? Hoe beleven bewoners en bezoekers de stad? Hoe gaan stadsbestuurders om met pluriformiteit en duurzaamheid? En waarin verschillen steden in het Globale Zuiden van die in Europa? Deze en tal van andere vragen wor...
maandag verzonden
Citymarketing voorbij de hype
ontwikkelingen, analyse en strategie
2016 || Paperback || Gert-Jan Hospers e.a. || Boom
Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokal...
maandag verzonden
Krimp het nieuwe denken / druk 1
bevolkingsdaling in theorie en praktijk
2012 || Paperback || Gert-Jan Hospers e.a. || Boom
De interesse voor krimp groeit. Steeds meer regio's en gemeenten in ons land worstelen met bevolkingsdaling, ontgroening en vergrijzing. Leek krimp eerst voorbehouden aan Limburg, Groningen en Zeeland, nu hebben ook de Achterhoek, Drenthe en zelfs delen van de Randstad ermee te maken. Welke oorzaken heeft krimp eigenlijk? Wat betekent een dalende en oudere bevolking voor de kwaliteit van leven in een gebied? Hoe moet je ermee omgaan? En biedt krimp ook nieuwe mogelijkheden? Op deze vragen - e...