Zoekfilters
Resultaten (4)
maandag verzonden
Reputatie onder druk / Druk 1
het managen van reputaties in een veranderende samenleving
2014 || Paperback || Frank Peters || Boom
Reputatiemanagement en crisiscommunicatie zijn cruciaal in een tijd waarin thema's als vertrouwen, ethiek en transparantie centraal staan. Organisaties, bedrijven en bestuurders liggen onder een vergrootglas; ze waren nog niet
eerder zo kwestbaar als tegenwoordig. Denk aan Shell en Nigeria, T-Mobile en Youp van 't Hek, of de examenfraude bij InHolland. De omgeving rekent, geholpen door internet en social media, keihard met u af als er zich onrechtmatigheden voordoen. Een zorgvuldig opgebouwde ...
maandag verzonden
Van Winst naar Waarde
Door stakeholder engagement naar langetermijnwaardecreatie
2022 || Paperback || Frank Peters || Boom || met inkijkexemplaar
De aandeelhouder staat niet langer op één. Organisaties moeten niet alleen (financiële) winst maken voor de aandeelhouder, maar ook (maatschappelijke) waarde creëren voor álle stakeholders. Dat is uiteindelijk het bestaansrecht van organisaties op lange termijn.
Bedrijven en organisaties moeten hun aandacht verleggen van winst voor de aandeelhouder naar waarde voor alle stakeholders. Niet alleen in woorden, maar zeker ook in daden. Nieuwe Europese regelgeving verplicht organisaties naast...
maandag verzonden
Reputatiemanagement voor commissarissen en toezichthouders
Lessen voor het bouwen en beschermen van je persoonlijke reputatie
2024 || Paperback || Frank Peters || Boom
Iedere commissaris of toezichthouder heeft te maken met de eigen reputatie en die van de raad van commissarissen en de organisatie waarop hij toezicht houdt. Het belang van reputatiemanagement is dan ook groot, voor de organisatie, voor de raad waar je in zit en voor jezelf. Het huidige socialmediatijdperk heeft ervoor gezorgd dat de wereld steeds transparanter wordt en er steeds minder verborgen blijft. Je reputatie is daarmee kwetsbaarder dan ooit. Er is maar één gerichte negatieve tweet ...
maandag verzonden
Stop met zwijgen
Adviezen voor het voorkomen en aanpakken van grensoverschrijdend gedrag in organisaties
2023 || Paperback || Karin Bosman e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
1,7 miljoen werknemers in Nederland krijgen jaarlijks te maken met integriteitsschendingen of ongewenst gedrag. In iedere organisatie komt het voor. Grote, spraakmakende schandalen, zoals The Voice geven dit probleem steeds meer bekendheid. Veel organisaties worstelen echter met de vraag hoe ze het best met dit onderwerp kunnen omgaan.
In Stop het zwijgen schetsen expert in grensoverschrijdend gedrag Karin Bosman en reputatiestrateeg Frank Peters een praktische marsroute om een sociaal veilig...