Resultaten (4)
morgen verzonden
Whisky, wapens en weelde
Daniël Wolf, ondernemer in crisis‑ en oorlogstijd
2018 || Paperback || Herman Langeveld e.a. || Boom
Deze biografie van een geruchtmakend zakenman werpt nieuw licht op de Nederlandse betrokkenheid bij de Spaanse Burgeroorlog, en ook op de Nederlandse reactie op de Jodenvervolging in nazi-Duitsland.
In de jaren dertig werd Daniël Wolf schatrijk, eerst in de houthandel en daarna met de verkoop van wapens aan de Spaanse regering waartegen generaal Franco en de zijnen in opstand kwamen. Beide activiteiten wekten weerstand: zijn concurrenten beschuldigden Wolf van corruptie en met die wapenlever...
morgen verzonden
Heineken: 150 jaar - Brouwerij, merk en familie
brouwerij, merk en familie
2014 || Paperback || Keetie Sluyterman e.a. || Boom
Er zijn maar weinig plekken waar ze niet te koop zijn, de flesjes en blikjes met hun kenmerkende groen-witte etiketten en de rode ster. 150 jaar Heineken biedt een boeiende beschrijving van de verovering van de wereldmarkt door de brouwerij die in 1864 slechts één van 500 Nederlandse brouwerijen was. Dit uniek vormgegeven boek laat de lezer met behulp van rijke en uitklapbare illustraties, en de crossmediale Layar-app in woord en beeld te zien hoe de mondiale expansie van het familiebedrijf...
morgen verzonden
Tussen concurrentie en concentratie / druk 1
brancheorganisaties, kartels, fusies en overnames
2012 || Paperback || Bram Bouwens e.a. || Boom
Concurrentie is de drijvende kracht achter de moderne markteconomie. Van oudsher verweren ondernemers zich op allerlei manieren tegen de werking van de markt door samenwerking, het manipuleren van prijzen of door het aangaan van fusies met concurrenten.
Dit deel beschrijft hoe Nederlandse ondernemingen door samenwerking in brancheorganisaties in de twintigste eeuw de scherpe kanten van de concurrentiestrijd probeerden weg te nemen. Nederland stond bovendien gedurende een groot deel van de tw...
morgen verzonden
150 years of Heineken - Brewery, brand, and family
brewery, brand and family
2014 || Paperback || Keetie Sluyterman e.a. || Boom
150 years of Heineken: Brewery, brand, and family describes the impressive national and international expansion of the brewing company acquired by Gerard Heineken in 1864. What is the secret of success? Exploring the themes of innovation, internationalization, competition and cooperation, marketing, human capital, and corporate governance, the authors present and analyse the history of the company.
From the very start, the brewery recognized the importance of innovation. At the same time, Ger...