Zoekfilters
› Haagse Hogeschool (HHS... (3)
› Avans Hogeschool (2)
› Hogeschool Rotterdam (2)
Pedagogiek (3)
morgen verzonden
Contextuele hulpverlening / Druk 3
2020 || Paperback || Karlan van Ieperen-Schelhaas || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek biedt een eerste kennismaking met de contextuele benadering binnen de hulpverlening. Het helpt studenten en professionals het contextuele gedachtengoed te vertalen in concreet handelen binnen hun beroepspraktijk. Dat kan in vrijwel alle werkvelden binnen het social domein: van ambulante en residentiële hulpverlening aan kinderen, jongeren en volwassenen, tot psychotherapie, pleegzorg, ouderenzorg, onderwijs en leerlingbegeleiding en pastoraat.
Contextuele hulpverlening is een toega...
morgen verzonden
Ontwerpen voor zorg en welzijn / Druk 1
2020 || Paperback || Job van 't Veer e.a. || Coutinho || ook als eBook
Willen we in de nabije toekomst nog goede zorg en ondersteuning bieden, dan zal steeds meer een beroep gedaan moeten worden op de creatieve houding en het ‘out-of-the-box’ denken van (toekomstige) professionals. Zij hebben een belangrijke rol om het werkveld te innoveren. Design thinking is een denk- en werkwijze die hier goed bij past: het kan zorg- en hulpverleners helpen nieuwe ideeën snel concreet te maken en die in co-creatie met de zorg- of hulpvrager te ontwikkelen. Ontwerpen voo...
morgen verzonden
Luister je wel naar mij? / Druk 23
Gespreksvoering met kinderen tussen vier en twaalf jaar
2020 || Paperback || Martine F. Delfos || SWP || met inkijkexemplaar
Gesprekken met kinderen voeren we allemaal. Voor leerkrachten, hulpverleners voor kinderen en gezinnen of voor (jeugd)artsen is het voeren van gesprekken met kinderen een kerntaak.
In Luister je wel naar míj? beschrijft Martine Delfos hoe gesprekken met kinderen van vier tot en met twaalf jaar gevoerd kunnen worden. Hoe krijg je ze aan de praat over wat hen bezighoudt? Moet je praten en spelen tegelijk? Welke vraagtechnieken zijn op welke leeftijd geschikt? Hoe schat ik de mentale leeftijd v...