Marketing of Social Business (3)
morgen verzonden
Marktonderzoek - design
Door de boom het bos zien
2021 || Paperback || Iris van Hest || Boom || met inkijkexemplaar
Marktonderzoek-design introduceert de ‘onderzoeksboom’, een model dat je inzicht geeft in de complexiteit van marktonderzoek en de verschillende onderzoekstechnieken die je daarbij kunt inzetten.
Het boek laat je stapsgewijs zien hoe je op een gestructureerde, creatieve en logische manier marktonderzoek ontwerpt. Daarbij staat steeds de link met het eigenlijke marketingvraagstuk centraal: welk type vragen werken bij loyaliteitsonderzoek, hoe leg je een customer journey vast of achterhaal ...
morgen verzonden
Duurzaam organiseren
Template voor het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen
2020 || Paperback || Jan Jonker e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
‘Duurzaam organiseren’ is noodzakelijk geworden; de tijd van praten is voorbij. Dit vraagt om passende businessmodellen met positieve impact. In de praktijk van alledag geeft dit de nodige problemen. Het vraagt immers om een andere kijk op het organiseren van waardecreatie, van financiële naar meervoudige waardecreatie. Deze publicatie reikt het Business Model Template aan om in deze lacune te voorzien. Het biedt ondernemers en studenten een gestructureerde aanpak om te komen tot een duu...
vandaag verzonden
Samenwerken: van idee naar afspraak
Aan de slag met jullie samenwerking
2019 || Paperback || Tim Dees e.a. || Boom || met inkijkexemplaar
Samenwerken, dat doen we toch allemaal? Als het om écht ingewikkelde vraagstukken gaat, dan kan niemand die alleen oplossen. Voor die vragen, kansen of ideeën moet je wel samenwerken over organisatiegrenzen, over disciplines, over sectoren heen. Dat lijkt vanzelfsprekend en eenvoudig. De praktijk is echter weerbarstig. Verschillende beelden, verschillende karakters, spraakverwarring, belangen, onduidelijkheid over wie het voor het zeggen heeft. Wat wil je, wat mag je, wat kun je? Een goed b...