Management in de Zorg (11)

29,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 28,03
+
Bestel

Leer als een speer / Druk 1

Leer sneller, beter en leuker

2020 || Paperback || Jan-Willem van den Brandhof || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Wie slim is leest dit boek..............

wie niet slim is moet het zéker lezen.

Leer als een speer

Leven is leren. Alles wat je kunt, heb je moeten leren. Er zijn technieken waarmee je beter leert leren en die het ook leuker en sneller maken.

Dit boek geeft een overzicht van deze technieken. Het is geschreven voor jonge mensen, en voor ieder ander die zijn hersens beter wil gebruiken.

De technieken zijn simpel en voor iedereen toepasbaar. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je ze dage...

35,76
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,97
+
Bestel

Als disney de baas was in uw ziekenhuis

9 1/2 dingen die u anders zou doen

2009 || Paperback || Fred Lee || Sdu

Dit meesterwerk van de door verpleegkundigen (moeder én echtgenote) omringde Fred Lee, stelt daadwerkelijk de perceptie en beleving van de patiënt centraal. Uiterst leerzaam voor dokters die zelf nooit patiënt zijn geweest.

Prof.dr. Armand Girbes, hoofd afdeling IC volwassenen en voorzitter divisie IV VUmc

Lee's aanpak leert ons dat goed gastheerschap niet zomaar een slim trucje is, maar een houding waardoor we ons veel meer betrokken voelen bij de kern van ons werk. Daar kan ons ziekenhui...

34,50
Levertijd: 21 werkdagen
+
Bestel

Outside In

2012 || Paperback || Kerry Bodine Harley Manning || New Harvest

What simple innovation brought billions in new investments to Fidelity? What basic misunderstanding was preventing Office Depot from achieving its growth potential? What surprising insights helped the Mayo Clinic better serve both doctors and patients?

34,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 33,20
+
Bestel

Team op vleugels / Druk 1

gids voor geïnspireerd samenwerken

2013 || Paperback || M. Vroemen || Vakmedianet || met inkijkexemplaar

In Team op vleugels wordt duidelijk waarom teamwerk zo populair is, maar ook waarom sommige mensen er niets van moeten hebben. Martijn Vroemen schrijft uit passie, maar ook uit ervaring. Hij laat zien dat niet elk team per se een droomteam hoeft te zijn en dat u vooral geen geheimen of magische oplossingen moet verwachten. Wel een pleidooi om werk te maken van teamwerk.

27,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 26,13
+
Bestel

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap / Druk 100

2010 || Paperback || Stephen R. Covey || Business Contact || met inkijkexemplaar || ook als eBook

'De zeven eigenschappen van effectief leiderschap' van Stephen Covey vormt al jarenlang wereldwijd een inspiratiebron voor iedereen en leert ons hoe we de kwaliteit van ons persoonlijk leven, diensten en organisaties kunnen verbeteren. Covey heeft met zijn boek een miljoenenpubliek bereikt en zijn inzichten over leidinggeven hebben het leven en werken van velen ingrijpend veranderd. Zijn filosofie is van alle tijden en blijkt steeds opnieuw jonge generaties aan te spreken.

40,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 38,90
+
Bestel

Reflecteren de basis / Druk 4

Op weg naar bewust en bekwaam handelen

2020 || Paperback || Mirjam Groen || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook

De roep om reflectie blijft klinken in alle lagen van de samenleving. Jij draagt daarin als professional een bijzondere verantwoordelijkheid. Van jou wordt voorbeeldgedrag verwacht. Dat vereist dat je kritisch kunt kijken naar je eigen handelen en dat je kunt omgaan met professionele dilemma’s. Dat je kunt reflecteren op eigen professioneel gedrag.

Reflecteren: de basis helpt je om je een reflectieve denkwijze eigen te maken. Het boek geeft je de handvatten om

je reflectievaardigheid te ont...

49,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 47,45
+
Bestel

Customer Delight Strategie

enthousiaste klanten en promoters door excelleren in klantgerichtheid

2012 || Paperback || Jean-Pierre Thomassen || Vakmedianet

Customer Delight is de overtreffende trap in klanttevredenheid. Uw klanten zijn uiterst tevreden en enthousiast over uw organisatie. U hebt klanten voor het leven die als echte ambassadeurs en promoters fungeren. Te mooi om waar te zijn? Jean-Pierre Thomassen wijst u de weg met De Customer Delight Strategie.

Het boek beschrijft twee basisstrategieën om Customer Delight te realiseren:

*het overtreffen of zelfs overstijgen van de verwachtingen van klanten

*warmte en egostreling

Aan de hand van pr...

22,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 21,38
+
Bestel

Zoals verwacht loopt alles anders

Een nieuwe visie op omdenken

2020 || Paperback || Berthold Gunster || Omdenken || met inkijkexemplaar

Omdenken betekent in essentie dat je van een probleem een mogelijkheid maakt. Je creëert iets nieuws dankzij het probleem, bijvoorbeeld als je de wind tot bondgenoot maakt bij windmee-fi etstochten. Daarin verschilt het van oplossen, waarmee je het probleem slechts wegneemt, bijvoorbeeld als je een lekke band plakt.

Dit praktische boek leert je wat je kunt doen als je met een probleem wordt geconfronteerd. Het is een handleiding waarmee je een probleem kunt laten verdwijnen of (in sommige ge...

41,95
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 39,85
+
Bestel

Succesvol coachen (5de herziene editie)

Coachend leiden voor betere prestaties van individu en team

2022 || Paperback || John Whitmore || Boom || met inkijkexemplaar

Van dit standaardwerk werden wereldwijd al ruim één miljoen exemplaren verkocht. Deze vijfde, herziene editie toont de volwassenwording van het coachvak. Verplichte kost voor organisaties die goed willen presteren.

Coachen is een vaardigheid die een grote mate van begrip en praktijkervaring vereist. Succesvol coachenbeschrijft wat coaching echt is, waar en wanneer het kan worden ingezet en door wie. Het volgt het bekende GROW-model, dat het proces en de praktijk van coaching verduidelijkt. ...

28,50
Vandaag besteld,
maandag verzonden
met 5% korting 27,08
+
Bestel

Design Thinking

Radicaal veranderen in kleine stappen

2019 || Paperback || Guido Stompff || Boom || met inkijkexemplaar || ook als eBook

Leer van designers en pas hun werkwijze toe op je eigen organisatie!

Waarom een nieuwe denk- en werkwijze?

Kun je op zoek zijn naar iets wat je nog niet kent? Wellicht een vreemde, maar uiterst relevante vraag als je iets nieuws moet bedenken. Onze klassieke manier van denken is gericht op het zoeken naar oorzaken en het nemen van beslissingen. Deze denkwijze gaat uit van de bestaande wereld, maar is ontoereikend om die van de toekomst te bedenken.

Wat biedt design thinking?

Leer van designer...