Zoekfilters
Leraar Engels (10)
morgen verzonden
Ontwikkeling in de groep / Druk 3
Groepsdynamica bij kinderen en jongeren
2023 || Paperback || Marianne Luitjes e.a. || Coutinho
Van jongs af aan brengen kinderen en jongeren veel tijd door in groepen. Hun ervaringen in deze groepen hebben grote invloed op hun ontwikkeling, onder andere op het gebied van sociale vaardigheden en normen en waarden. Door op een adequate manier de groepsontwikkeling te begeleiden, kunnen professionals positief bijdragen aan de individuele ontwikkeling van kinderen en jongeren. Ontwikkeling in de groep biedt alle inzichten en handvatten die nodig zijn om groepsprocessen bij kinderen en jong...
morgen verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
morgen verzonden
Handboek voor elke mentor / Druk 19
2005 || Paperback || Maya Bakker - de Jong e.a. || Quirijn || met inkijkexemplaar
Vanaf 2005 zijn er al meer dan 33.000 exemplaren van Handboek Voor elke mentor verkocht. De auteurs hebben in 2014 hard gewerkt aan het updaten van dit zeer gewaardeerde boek. Vanaf de veertiende, herziene druk van het handboek Voor elke mentor heb je een boek in handen dat is aangepast aan de laatste ontwikkelingen. Passend Onderwijs, social media, hoogsensitieve leerlingen, KIVA en de nieuwste inzichten op het gebied van mentoraat krijgen vanaf deze druk uitgebreid aandacht.
Wat niet verand...
morgen verzonden
De APA-richtlijnen uitgelegd / 3e herziene editie
Een praktische handleiding voor bronvermelding in het hoger onderwijs
2021 || Paperback || Werkgroep APA || SURF
Voor bronvermelding worden op veel hogescholen en universiteiten de APA-richtlijnen toegepast. Omdat een Nederlandse handleiding ontbrak is in 2017 De APA-richtlijnen uitgelegd uitgebracht, een door de Werkgroep APA samengestelde handleiding gebaseerd op de Amerikaanse richtlijnen. Nadat in 2020 de 7e editie van de Publication manual of the American Psychological Association is verschenen, waarbij enkele richtlijnen zijn herzien, ontstond de noodzaak ook De APA-richtlijnen uitgelegd aan te pa...
morgen verzonden
Een Meester in Leren / Druk 1
Van operant conditioneren tot metacognitie
2022 || Paperback || Basten Berg e.a. || Pumbo.nl B.V.
Het boek Een meester in leren is geschreven naar aanleiding van de behoefte van studenten van lerarenopleidingen aan een praktisch, leesbaar, en studeerbaar boek over leertheorieën en leerprocessen. Dit boek voorziet in die behoefte, doordat het in heldere taal geschreven is en vol staat met praktijkvoorbeelden van de wijze waarop leertheorieën in de dagelijkse onderwijspraktijk van het voorgezet onderwijs (algemeen voortgezet onderwijs en (v)mbo) toegepast kunnen worden.
Er worden aanknopi...
morgen verzonden
Culturele diversiteit in de klas / Druk 7
2022 || Paperback || Hans van der Heijde e.a. || Coutinho || ook als eBook
Nederland kent een grote culturele diversiteit. Wat betekent deze diversiteit en de permanente beweging van de samenleving voor het Nederlandse onderwijs, de scholen en de leraren? Culturele diversiteit in de klas geeft antwoord op de vraag hoe leraren recht kunnen doen aan de culturele verschillen in hun klas.
Deze zevende, herziene uitgave bestaat uit drie delen. Het eerste deel biedt inzicht in de recente migratiegeschiedenis van Nederland en beschrijft demografische ontwikkelingen. Daarna...
morgen verzonden
De zes rollen van de leraar / Druk 1
Handboek voor effectief lesgeven
2018 || Paperback || Martie Slooter || Uitgeverij Pica || met inkijkexemplaar
Wat is een goede les? En wat doet een effectieve leraar?
In De zes rollen van de leraar beschrijft Martie Slooter wat leraren kunnen doen om leerlingen daadwerkelijk te laten leren. Ze beschrijft effectief lerarengedrag aan de hand van zes rollen:
* de gastheer;
* de presentator;
* de didacticus;
* de pedagoog;
* de afsluiter;
* de coach.
Dit boek is gebaseerd op de meest actuele, wetenschappelijke inzichten over hoe leerlingen tot leren komen. Slooter gaat niet alleen in op de basiskennis, -...
morgen verzonden
Praktijkonderzoek in de school / Druk 4
2020 || Paperback || Cyrilla van der Donk e.a. || Coutinho
Veel leraren en leraren-in-opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen school en zoeken op systematische wijze naar antwoorden op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Dit leidt tot kennis over en inzicht in de dagelijkse onderwijspraktijk en tot oplossingen voor praktijkproblemen die zij in hun werk signaleren. Praktijkonderzoek is een professionele leerstrategie die beschouwd kan worden als een vorm van kwaliteitszorg die in de praktijk verankerd is. De methodiek kenmerkt zich d...
morgen verzonden
Handboek voor leraren / Druk 3
2020 || Paperback || Walter Geerts e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een goede leraar doet ertoe. Er een worden is een mooie, maar soms lastige opgave. Je wordt immers geen leraar door domweg het ‘recept’ uit een boek te volgen. Toch zijn er wel handvatten die je kunnen helpen. In dit handboek vind je daarom de basis die je nodig hebt om een succesvolle leraar te worden. De theorie helpt om nieuwe inzichten in de praktijk in je vingers te krijgen, maar je moet bovenal een eigen identiteit als leraar ontwikkelen.
Handboek voor leraren sluit aan bij de gener...
morgen verzonden
Handboek Beroepsgerichte didactiek / Druk 1
Effectief opleiden in het MBO en HBO
2022 || Paperback || Loek Nieuwenhuis e.a. || Uitgeverij Pica
In het beroepsonderwijs is het leerproces van studenten gericht op de kwalificatie voor een beroep. De logica en dynamiek in het beroepsonderwijs zijn dan ook anders dan in het funderende onderwijs; een van de redenen waarom het om een eigen didactiek vraagt.
Vanuit de perspectieven van onderwijswetenschap en -praktijk wordt in deze uitgave gezocht naar antwoorden op vragen die zich daarbij voordoen, zoals:
• Wat is er nodig voor studenten om wendbaar vakmanschap te ontwikkelen?
• Hoe ga ...