Zoekfilters
› Engels (3)
› Leraar Biologie (3)
› Leraar Duits (3)
» Toon alle opties (23)
› Leraar Frans (3)
› Leraar Gezondheidszorg... (3)
› Leraar Natuurkunde (3)
› Leraar Omgangskunde (3)
› Leraar Scheikunde (3)
› Leraar Spaans (3)
› Leraar Techniek (3)
› Leraar Wiskunde (3)
› Wiskunde (3)
› Aardrijkskunde (2)
› Algemene- en Bedrijfse... (2)
› Biologie (2)
› Duits (2)
› Frans (2)
› Geschiedenis (2)
› KOP-opleiding (2)
› Leraar Aardrijkskunde (2)
› Leraar Geschiedenis (2)
› Leraar Nederlands (2)
› Maatschappijleer (2)
› Natuurkunde (2)
› Nederlands (2)
Leraar Duits (3)
maandag verzonden
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding / Druk 6
Een praktijkgericht boek
2021 || Paperback || Jacob de Wilde e.a. || Coutinho || ook als eBook
In de adolescentie stellen jongeren vragen als ‘Wie ben ik?’, ‘Wat kan ik?’ en ‘Wat wil ik?’ Door de vele invloeden waar jongeren vandaag de dag mee te maken krijgen, zijn het vinden van de antwoorden op deze vragen en daarmee het actief vormgeven van een eigen identiteit van groot belang. Om adolescenten hierin te kunnen begeleiden, is het nodig dat professionals die met hen werken goed inzicht hebben in dit proces.
Identiteitsontwikkeling en leerlingbegeleiding beschrijft de ont...
maandag verzonden
Een Meester in Leren / Druk 1
Van operant conditioneren tot metacognitie
2022 || Paperback || Basten Berg e.a. || Pumbo.nl B.V.
Het boek Een meester in leren is geschreven naar aanleiding van de behoefte van studenten van lerarenopleidingen aan een praktisch, leesbaar, en studeerbaar boek over leertheorieën en leerprocessen. Dit boek voorziet in die behoefte, doordat het in heldere taal geschreven is en vol staat met praktijkvoorbeelden van de wijze waarop leertheorieën in de dagelijkse onderwijspraktijk van het voorgezet onderwijs (algemeen voortgezet onderwijs en (v)mbo) toegepast kunnen worden.
Er worden aanknopi...
maandag verzonden
Lessen in orde / Druk 4
Handboek voor de onderwijspraktijk
2022 || Paperback || Peter Teitler e.a. || Coutinho || ook als eBook
Een fijne sfeer op school en in de klas is een voorwaarde voor goed onderwijs. Lessen in orde laat zien hoe (toekomstige) docenten een vriendelijke en veilige omgeving kunnen creëren waarin leerlingen optimaal kunnen leren. Het praktische handboek maakt ze bewuster van de eigen rol bij het ontstaan van bepaald gedrag van leerlingen en reikt instrumenten aan om lessen in orde te krijgen en te houden.
Net als de vorige edities, bestaat deze vierde, herziene uitgave uit vijf met elkaar samenhan...