Zoekfilters

Verschijningsjaar
2020 (2)

Leraar Basisonderwijs (3)

48,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 46,08
+
Bestel

Praktische didactiek voor natuur & techniek / Druk 1

2020 || Paperback || Jos Marell e.a. || Coutinho || ook als eBook

Natuur & Techniek is leren over wat leven mogelijk maakt, en daarmee een belangrijk vormingsgebied. Als kinderen in het basisonderwijs met ‘echte’ materialen en organismen werken, zie je een voortdurende wisselwerking tussen doen, denken en beleven. Onderzoekend en ontwerpend leren zijn daardoor effectief en plezierig om te doen. Hun betrokkenheid draagt ertoe bij dat natuur en techniek voor kinderen steeds meer betekenis en waarde krijgen.

Een welkome vernieuwing

Verschillende ontwikkeli...

39,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 37,53
+
Bestel

Praktijkonderzoek in de school / Druk 4

2020 || Paperback || Cyrilla van der Donk e.a. || Coutinho

Veel leraren en leraren-in-opleiding voeren praktijkonderzoek uit in hun eigen school en zoeken op systematische wijze naar antwoorden op vragen die hun onderwijspraktijk oproept. Dit leidt tot kennis over en inzicht in de dagelijkse onderwijspraktijk en tot oplossingen voor praktijkproblemen die zij in hun werk signaleren. Praktijkonderzoek is een professionele leerstrategie die beschouwd kan worden als een vorm van kwaliteitszorg die in de praktijk verankerd is. De methodiek kenmerkt zich d...

26,50
Vandaag besteld,
morgen verzonden
met 5% korting 25,18
+
Bestel

Opbrengstgericht leren, meer dan presteren / Druk 1

Een integrale aanpak van OGW en HGW

2013 || Paperback || Bram de Muynck e.a. || Coutinho || ook als eBook

Opbrengstgericht en handelingsgericht werken (OGW en HGW) zijn de afgelopen jaren in hoog tempo doorgevoerd in scholen met als doel de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren. Als leraar wil je niet dat deze manieren van werken tot gevolg hebben dat je juist minder goed aan kunt sluiten bij de onderwijs- en zorgbehoeften van je leerlingen. Dit boek laat zien hoe OGW en HGW elkaar positief kunnen beïnvloeden. Dat leidt tot een aanpak die zowel leerlinggerichtheid als een brede vorming bevor...