Zoekfilters
› Ad Social Work (3)
› Social Work (3)
› Ad Pedagogisch Educati... (2)
» Toon alle opties (4)
Ad Social Work (3)
morgen verzonden
Preventie in het sociale domein / Druk 5
Toepassingen en achtergronden
2021 || Paperback || Sijtze de Roos e.a. || Coutinho || ook als eBook
Preventie is een belangrijk onderwerp in het sociale domein. Het vergroot kansen en versterkt individuen en de samenleving als geheel. Preventieve hulp kan nodig zijn om zwaardere zorg bij fysieke en psychosociale gezondheidsproblemen te voorkomen. Van professionals in het sociaal domein wordt dan ook verwacht dat zij preventief kunnen denken en handelen.
Preventie in het sociale domein biedt een theoretisch kader hoe professionals preventie kunnen integreren in hun werkpraktijk. Vanuit een c...
morgen verzonden
Snelle start in het hbo / Druk 1
Taal- en studievaardigheden
2017 || Paperback || Jenny van der Ende || Coutinho || ook als eBook
Goede taal- en studievaardigheden zijn onmisbaar voor het volgen van een hbo-studie, maar niet alle studenten beheersen deze vaardigheden. Zij zijn niet voldoende taalvaardig, hebben moeite met zelfstandig opdrachten uitvoeren, plannen of het verwerken van teksten. Snelle start in het hbo biedt studenten een unieke combinatie van essentiële taal- en studievaardigheden en is daarmee een uitstekende basis voor een succesvolle hbo-studie.
In het boek komen motivatie, plannen en leesstrategieë...
morgen verzonden
Reflecteren / Druk 2
Leren van je ervaringen als professional
2017 || Paperback || Marie-José Geenen || Coutinho || ook als eBook
Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden.
Reflecteren geeft basiskennis over reflecteren en legt hierbij verbanden met theoret...