Zoekfilters
Ad Sociaal Financiële Dienstverlening (7)
morgen verzonden
Basisboek aanpak schulden / Druk 2
2021 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Geeft een overzicht van de nieuwe wetgeving (2020-2021) omtrent de aanpak van schuldenproblematiek en incasso;
- bestrijkt de aanpak van schulden over de gehele linie, van preventie tot curatie;
- juridische basiskennis gecombineerd met kennis over hoe geldzorgen doorwerken op gedrag.
Schuldenproblematiek is een grote maatschappelijke kwestie: één op de vijf huishoudens in Nederland heeft risicovolle of problematische schulden. Basisboek aanpak schulden reikt studenten alle relevante info...
morgen verzonden
Recht: een introductie / Druk 3
2022 || Paperback || Parviz Samim e.a. || Boom uitgevers Den Haag || met inkijkexemplaar
Deze introductie is geschreven om studenten in het hoger onderwijs, vooral in het hbo, kennis te laten maken met de wereld van het recht. Het boek behandelt in drie delen het Nederlandse rechtssysteem. Het eerste deel is een kennismaking met het rechtssysteem in Nederland en de indelingen van het recht. In het privaatrechtelijke deel komen de beginselen van het verbintenissenrecht, goederenrecht, consumentenrecht, arbeidsrecht, personen- en familierecht, huurrecht en rechtspersonenrecht aan b...
morgen verzonden
Recht voor de sociaal professional / Druk 3
2023 || Paperback || Dineke Sepmeijer-Schmahl e.a. || Boom
Om als toekomstig sociaal werker goed te kunnen functioneren is het belangrijk enig inzicht te hebben in het Nederlands recht. Recht voor de sociaal professional geeft een overzicht van de huidige wet- en regelgeving waarmee hij of zij te maken kan krijgen. Het begint met een algemene inleiding in het recht. Hierna wordt uitgebreid ingegaan op de rechtsgebieden die een rol spelen bij het werk van de sociaal professional. Tot slot wordt ook het handelen van de sociaal professional aan de orde ...
morgen verzonden
Praktische gespreksvoering / Druk 3
2020 || Paperback || Wim Donders e.a. || Boom || ook als eBook
‘Praktische gespreksvoering’ bevat de basisvaardigheden voor een goede aanpak van verschillende tweegesprekken. Je ontdekt stap voor stap hoe je gesprekken zoals kennismaking en een slechtnieuwsgesprek efficiënt kunt opbouwen. Ook leer je aanwijzingen en tips direct in de praktijk te brengen. Er is o.a. veel aandacht voor oplossingsgericht denken, interculturele communicatie en de Human Social Functioning-methode.
In ‘Praktische gespreksvoering’ bundelen Wim Donders en Liesbeth Ruijs...
morgen verzonden
Reflecteren / Druk 2
Leren van je ervaringen als professional
2017 || Paperback || Marie-José Geenen || Coutinho || ook als eBook
Bij reflecteren staat 'leren van je ervaringen' centraal. Reflecteren helpt bij het ontwikkelen van beroepsvaardigheden. In breder verband kan reflectie bijdragen aan professionalisering van beroepen en beroepsgroepen omdat het kan leiden tot nieuwe kennis en inzichten. Dit boek leert studenten en professionals wat reflecteren inhoudt, waarom het belangrijk is en op welke manieren reflectie plaats kan vinden.
Reflecteren geeft basiskennis over reflecteren en legt hierbij verbanden met theoret...
morgen verzonden
Stress-sensitief werken in het sociaal domein / Druk 1
Inzichten en praktische handvatten voor hulp- en dienstverleners
2020 || Paperback || Nadja Jungmann e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Dit boek helpt professionals in het sociaal domein om cliënten met chronische stress beter te ondersteunen. Ook is het boek geschikt voor managers, (dienst)directeuren en voor studenten Social Work, MWD, SJD en SPH.
Stress-sensitief werken in het sociaal domein. Inzichten en praktische handvatten voor hulp- en dienstverleners beschrijft hoe chronische stress denken en gedrag ontregelt. In een theoretische inleiding wordt toegelicht hoe het komt dat mensen die in chronische stress leven ...
morgen verzonden
Gespreksvoering in de juridische praktijk / Druk 4
2021 || Paperback || Victoria van den Doel e.a. || Coutinho || ook als eBook
Helder advies uitbrengen als adviseur bij de gemeente. Slecht nieuws vertellen aan een cliënt als medewerker schuldhulpverlening. Bemiddeling als juridisch medewerker op een advocatenkantoor. Een (sociaal)jurist krijgt te maken met uiteenlopende gesprekssituaties. Gespreksvoering in de juridische praktijk introduceert de belangrijkste vaardigheden en technieken die bij een-op-een, groeps- en online gesprekken van pas komen.
Gespreksvoering in de juridische praktijk start met inleidende theor...