Zoekfilters
Resultaten (11)
Ethiek in de psychologie zonder MyLab / Druk 3 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Jacquelien Rothfusz || Pearson Benelux B.V.
Ethiek in de psychologie bereidt toekomstige (toegepast) psychologen voor op ethische dilemma's in de beroepspraktijk. Omdat elk moreel probleem uniek is, biedt dit boek een uitgebreide basis die de student in staat stelt correcte afwegingen te maken. Daartoe worden zowel de belangrijke ethische begrippen en normatieve theorieën, de argumentatieleer en de Nederlandse en Belgische beroepscodes behandeld.
Het eerste deel van Ethiek in de psychologie gaat in op de algemene ethiek, waa...
Ogen doen onderzoek, 11e editie (e-book)
Een inleiding in pedagogisch, psychologisch en sociologisch onderzoek
2019 || E-book via Bookshelf || J.M.A.M. Janssens || Pearson Benelux B.V.
Psychologen, (ortho)pedagogen, sociologen en andere ‘ogen’ verwerven kennis door het op systematische wijze verzamelen, verwerken en interpreteren van gegevens. Ogen doen onderzoek maakt studenten stap voor stap vertrouwd met de verschillende fasen in het proces van sociaalwetenschappelijk onderzoek. Aan bod komen onder andere het formuleren van onderzoeksvragen, het ontwerpen van een onderzoeksopzet en het selecteren van een onderzoeksgroep. Daarnaast is er aandacht voor de verschille...
Marketing, de essentie, 14e editie (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Philip Kotler e.a. || Pearson Benelux B.V.
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Aan de basis hiervan liggen het doorgronden van de behoeften en wensen van de klant, het besluit welke deelmarkten de organisatie het best kan bedienen, en de ontwikkeling van waardeproposities waarmee de organisatie klanten aan zich kan binden, ze kan behouden en groei kan realiseren....
Zakelijke communicatie - Schriftelijk, 4e editie (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Karen Knispel || Pearson Benelux B.V.
Zakelijke communicatie - Schriftelijk is een toegankelijk en eigentijds studieboek dat de student, naast de noodzakelijke theoretische inzichten, veel praktische schrijftips aanreikt.
Het boek behandelt alle onderwerpen die bij het schrijven van teksten als zakelijk communicatiemiddel van belang zijn. Om de student pakkende zakelijke teksten te leren schrijven beginnen de auteurs bij de basis: een goed geolied schrijfproces met aandacht voor helder structureren, professioneel formul...
Psychodiagnostiek van nul tot zes jaar (e-book)
Ontwikkeling, testgebruik en casustiek
2019 || E-book via Bookshelf || Petra Hurks e.a. || Pearson Benelux B.V.
Psychodiagnostiek: van nul tot zes jaar verschaft informatie en technieken ter ondersteuning van het complexe proces van de individuele psychologische diagnostiek bij jonge kinderen. Het doel is een praktische handleiding te bieden bij de selectie, afname en interpretatie van diagnostische instrumenten in de zorg, specifiek voor jonge kinderen. Het boek biedt vooral verdieping en integratie van tests en/of functies, zodat zoveel mogelijk informatie handzaam bij elkaar staat.
Verder ...
Gezondheidspsychologie, 4e editie (e-book)
met MyLab NL toegangscode
2019 || E-book via Bookshelf || Val Morrison e.a. || Pearson Benelux B.V.
Gezondheidspsychologie is een grondige inleiding waarin het begrijpen van gedrag rondom ziekte en gezondheid, zowel van de patiënt als zijn omgeving, centraal staat. Onderwerpen zoals gezond gedrag, stress, preventie, ziek worden, ziektebeleving en de impact van ziekte op de omgeving zijn hieraan gerelateerd en worden uitgebreid besproken.
Het boek is overzichtelijk opgebouwd rondom drie thema's:
- gezondheid, gedrag en gezond blijven;
- ziek worden en gezondheidszorg...
Marktonderzoek, 5e editie (e-book)
Methoden en toepassingen
2019 || E-book via Bookshelf || Patrick De Pelsmacker e.a. || Pearson Benelux B.V.
Het boek Marktonderzoek behandelt de methodologie van onderzoek en is bedoeld voor studenten in het hoger onderwijs. Daarnaast is dit boek zeer geschikt als leidraad voor marktonderzoekers en marketingverantwoordelijken bij het uitvoeren en leiden van onderzoek.
In Marktonderzoek wordt de methodologie van het onderzoek (gegevensverzameling en -analyse) op heldere wijze uitgelegd. Er wordt ruim aandacht besteed aan de toepassing van de technieken op specifieke marketingproblemen, zo...
Innovatiemanagement zonder MyLab / Druk 4 (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Eelko Huizingh || Pearson Benelux B.V. || met inkijkexemplaar
Innovatie is hot. In mediadiscussies wordt regelmatig de noodzaak van innoveren benadrukt. Tegelijkertijd klinkt vaak de verzuchting dat 'het' niet goed gaat met innoveren. Bedrijven en overheden innoveren te weinig en er gaat te vaak wat mis. Kortom, we moeten meer en beter innoveren!
Innovatiemanagement maakt duidelijk dat innoveren niet altijd eenvoudig is, maar wel voor elke organisatie noodzakelijk én mogelijk is. Dit boek beschrijft hoe je innoveert, hoe je innovatie stimulee...
Methoden en technieken van onderzoek, 8e editie (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Mark Saunders e.a. || Pearson Benelux B.V.
Methoden en technieken van onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Dit boek is met een tweeledig doel geschreven: het beschrijft hoe de student een goed onderzoek uitvoert en het helpt om een kritisch gebruiker van andermans onderzoek te worden.
Na bestudering van dit boek heb je een inleidende behandeling gehad van een aantal benaderingen, strategieën en methoden waarmee je je onderzoeksproject k...
Management accounting, 5e herziene editie (e-book)
2019 || E-book via Bookshelf || Anthony Atkinson e.a. || Pearson Benelux B.V.
Management accounting biedt een goede basiskennis van bedrijfsprocessen en -systemen waarmee nieuwe bedrijfsstrategieën kunnen worden opgezet en uitgevoerd. Zowel de strategische als operationele toepassingen van management-accountinginformatie komen aan bod.
Management accounting besteedt onder meer aandacht aan:
* tijdgestuurde kostenberekening op basis van activiteiten
* behandeling van methoden om de winstgevendheid van
klanten te meten en te beheersen
*...