Zoekfilters
› Onderwijs en opvoeding (4)
› Filosofie algemeen (3)
› Onderwijskunde (3)
» Toon alle opties (2)
Resultaten (21)
maandag verzonden
Zoals een behoorlijk advocaat betaamt
2015 || Paperback || F.A.W. Bannier || Maklu, Uitgever
Een actueel boek, dat uitsluitend gewijd is aan een beschrijving van het advocatengedragsrecht is nieuw in Nederland. Het gaat daarbij niet om een jurisprudentieoverzicht. Dat is noodzakelijk incidenteel; de tuchtrechter beperkt zich tot de vraag die aan hem wordt voorgelegd. In het onderhavige werk wordt het verhaal achter die uitspraken zichtbaar gemaakt. Het verhaal dat vertelt welk gedrag de behoorlijke advocaat betaamt en bijgevolg welk gedrag dus niet behoorlijk is. Uniek hierbij is, da...
maandag verzonden
Opleiding als sociale scheidslijn
een nieuw perspectief op een oude kloof
2015 || Paperback || Marloes de Lange e.a. || Maklu, Uitgever
Over opleiding als sociale scheidslijn is al veel gezegd en geschreven. Maar een gedegen analyse waarin systematisch is onderzocht of de kloof tussen hogeren lageropgeleiden werkelijk is toegenomen in de Nederlandse samenleving, ontbrak nog.
De auteurs laten zien dat er een aanzienlijke kloof is tussen hoger- en lageropgeleiden op het vlak van de arbeidsmarkt, attitudes, politieke participatie en gezondheid. Ook wat betreft vrijwilligerswerk, de huwelijksmarkt en het vermijden van sociale dal...
maandag verzonden
Leraren, wat boeit jullie? Theoretisch en empirisch onderzoek naar roeping binnen het professioneel zelfverstaan
2015 || Paperback || Bill Banning || Maklu, Uitgever
Het beroep van de leraar staat ter discussie. Hierbij spelen fundamentele vragen een rol.
- Kan het leraarschap beschreven en beoordeeld worden op grond van competentielijsten?
- Wordt het beroep van leraar in de nabije toekomst overbodig door educatieve computerprogramma's?
- Hebben leraren zelf iets in te brengen in de vormgeving van hun beroep?
Zowel theoretisch als empirisch toont dit onderzoek aan dat een strikt zakelijkinstrumentele benadering onvoldoende recht doet aan de eigenheid van...
maandag verzonden
De ronde stad
communicatie in de stad van Axen
2015 || Paperback || Lilian Coenen e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Hoe komt het toch dat je met sommige mensen altijd in dezelfde discussies belandt? Waarom heb je het gevoel dat bepaalde mensen je steeds aanvallen en jij voortdurend in de verdediging schiet? Heb je ook de afspraak met jezelf gemaakt om je niks aan te trekken van nare opmerkingen, maar blijkt de praktijk toch lastiger dan de theorie? En wat moet je met die vriend of vriendin die altijd maar voor je klaarstaat, tot vervelens toe?
Over deze en talrijke andere lastige situaties tus...
maandag verzonden
Interprofessional education in europe: policy and practice
2015 || Paperback || André Vyt e.a. || Maklu, Uitgever
Interprofessional education (IPE) is acknowledged as a need in higher education based on societal demands. The impact of interprofessional collaboration on the quality of care and on the quality of human health is substantial. A continuous effort is needed to underpin interprofessional learning and teaching with evidence and to support it with tools created by research and development.
This book is written by scholars from various European countries, all members of the European Interprofessio...
maandag verzonden
Kraak je eigen kramp
hervind je ware spirit en kracht
2015 || Paperback || Inga Teekens || Maklu, Uitgever
Je kent je eigen kramp vast wel. Het overkomt iedereen: overvallen worden door een kramp - een onbegrijpelijke uitbarsting of dichtklappen - die niet in relatie staat tot wat er gebeurt. Je kunt er niets aan doen want je hersenen functioneren anders en je wordt overvallen door emoties. De kramp doet je autonomie teniet en het gedrag dat je dan vertoont, veroorzaakt schade aan jezelf, je relaties en de omgeving. Gelukkig kun je daar wat aan doen.
Met behulp van dit boek doorloop je het Model v...
maandag verzonden
In de wereld komen
2015 || Paperback || Wouter Pols || Maklu, Uitgever
Opvoeding en onderwijs zijn dagelijkse mediakost: dan is er weer een pleidooi voor een nieuw onderwijsconcept, dan een notitie over opvoedingsondersteuning, een wetenschapper die op grond van onderzoek een nieuwe manier van leren propageert, dan weer een beleidsmaatregel om de output van het onderwijs te verhogen. De invalshoek van waaruit dat gebeurt, is steeds weer anders. Wat verstaan we vandaag eigenlijk onder opvoeding en onderwijs?Deze vraag is het uitgangspunt van In de wereld komen. E...
maandag verzonden
ToM-basistraining
Box met Handboek en lesmateriaal
2015 || Paperback || Mirjam van Campen-Hoekstra || Maklu, Uitgever
De ToM-basistraining is een complete training die bedoeld is om kinderen en jongeren met een autismespectrumstoornis en/of een verstandelijke beperking in de leeftijd van 8-14 jaar te helpen om emoties, gedrag en gevoelens te leren herkennen bij zichzelf, maar vooral ook bij een ander. ToM staat voor 'Theory of Mind', wat wil zeggen: nadenken over de gedachten van anderen.Vele mensen met een autismespectrumstoornis en/of een verstandelijke beperking hebben moeite om zich in te leven in de gev...
maandag verzonden
Ik leer een woord
woordenschatspeel-, leer- en voorleesboek voor jonge kinderen
2015 || Paperback || Marja Borgers || Maklu, Uitgever
Woorden leren is leuk! Dat is de insteek van dit woordenschatspeel-, leer- en voorleesboek. Van woorden kun je genieten. Je kunt naar de klanken in woorden luisteren. Je kunt woorden proeven op je tong. Je kunt ze vangen in een gedicht of een lied. Je kunt woorden uitspreken en combineren met andere woorden. Zo kun je van losse woorden hele zinnen maken en vervolgens verhalen. Met woorden kun je ook spelen. Je kunt ze verzamelen, combineren en in een doosje doen of op een lijstje zetten. Met ...
maandag verzonden
Fontys-OSO-Reeks Prikkels in de groep!
samenwerken aan een sensorisch waardevolle omgeving voor kinderen en jongeren met een verstandelijke beperking
2015 || Paperback || Robert de Hoog e.a. || Maklu, Uitgever
Over het boek:
Er zijn kinderen die voortdurend alert zijn op wat er in hun omgeving gebeurt, kinderen die altijd een voorwerp in de hand houden om eraan te voelen, kinderen die bij het horen van harde geluiden uit de groep rennen, kinderen die regelmatig aan hun groepsgenootjes ruiken, kinderen die overal op klimmen en geen gevaar lijken te kennen en kinderen die om de haverklap tegen groepsgenoten opbotsen. Als ouders, leerkrachten en begeleiders ben je je er niet altijd van bewust dat deze...