Zoekfilters
Resultaten (5)
maandag verzonden
Omgaan met HOOGGEVOELIGHEID op school
2019 || Paperback || Suzanne van Assenbergh || Instondo
Er is veel te doen rond het thema hooggevoeligheid of hoogsensitiviteit. Dat is niet voor niets. Het komt namelijk vaker voor dan je denkt: een op de vijf mensen blijkt hooggevoelig. Als leerkracht krijg je hier dus geregeld mee te maken. Daarom is het nodig om meer over hooggevoeligheid te weten en vooral: weten hoe je ermee om kunt gaan. Wat betekent het voor je handelen in de klas? Met welke interventies of aanpassingen maak jij het verschil voor deze kinderen?
In deze publicatie laat de au...
maandag verzonden
maandag verzonden
TIBtools Voicing, geef leerlingen een stem
9 aanraders
2019 || Paperback || Marianne den Otter || Instondo || met inkijkexemplaar
'Voicing' gaat over 'leerlingen een stem geven' en hen actief leren leren. Dit kan bijdragen aan emanciperen en participeren: je volwaardig voelen en actief meedoen in de (leer)gemeenschap waar je deel van uitmaakt. Daarom wordt voicing wel 'democratie in actie' genoemd.
Een belangrijk principe van voicing is het groeien naar een cultuur van actief en initiatiefrijk leren en onderwijzen, in plaats van consumptief leren en leerlingen enkel instrumenteel toerusten. Door leerlingen écht stem te...
maandag verzonden
Omgaan met digitalisering op school
2019 || Paperback || Guus Beenhakker || Instondo
In dit boek komen actuele en relevante onderwerpen aan bod over digitalisering en sociale media, zowel binnen als buiten de muren van het klaslokaal. Er staan tips in over het hanteren van een goede en gemakkelijke manier om de sociale media van de school goed te onderhouden.
Privacy is zowat het 'woord van de dag' als het over digitalisering gaat. Dit boek geeft antwoorden over hoe om te gaan met deze privacy. Er wordt een inkijkje gegeven in de wetgeving. Dit wordt vertaald naar makkelijke ...
maandag verzonden
De grote IB-enquête 2018-19
Onderzoek, tips en tools
2019 || Hardcover || Nikkie Laros e.a. || Instondo
Dit boek is bestemd voor intern begeleiders, schoolleiders, directeuren en bestuurders van samenwerkingsverbanden. De 1455 respondenten zijn grotendeels afkomstig uit het basisonderwijs, speciaal basisonderwijs en speciaal (voortgezet) onderwijs. Zij vertegenwoordigen circa 20% van alle scholen in Nederland.
De uitgewerkt enquêteresultaten geven een helder inzicht in hoe IB'ers werken aan de vormgeving van passend onderwijs en hun eigen rol in de schoolorganisatie. Daarnaast beantwoorden zi...