Zoekfilters
Resultaten (16)
Voor een goede zaak (e-book)
sociaal ondernemen in theorie en praktijk
2016 || E-book via Bookshelf || Marianne Dagevos e.a. || Coutinho
In een tijd van complexe vraagstukken en maatschappelijke verschuivingen, zijn mensen nodig die nieuwe realiteiten creëren. Ondernemende mensen met frisse ideeën, durf om grote thema's aan te pakken, die uitdagende missies formuleren en mensen met elkaar verbinden. Sociaal ondernemers zijn zulke mensen; netwerkers op het breukvlak van business en maatschappij. Bij sociaal ondernemen vallen businessinnovatie en sociale innovatie samen. Het sluit aan bij nieuwe visies op zaken doen, de opmars...
Basisboek neuromarketing (e-book)
neuro-onderzoek voor marketing- en communicatieprofessionals
2016 || E-book via Bookshelf || Eveline van Zeeland || Coutinho
Veel mensen denken bij neuromarketing aan het ongemerkt beïnvloeden van de consument door het brein de boodschap als het ware 'in te fluisteren'. Maar neuromarketing is meer dan dat. Neuromarketing biedt inzicht in zowel het bewuste als onbewuste proces in de mens. Door neuro- onderzoek in te zetten kunnen marketing- en communicatieprofessionals consumentengedrag beter begrijpen, effectiever communiceren en succesvoller innovaties vermarkten.
Basisboek neuromarketing geeft een kritische en w...
Nederlands op niveau / Druk 2 (e-book)
methode Nederlands voor hoogopgeleide anderstaligen
2016 || E-book via Bookshelf || Berna de Boer e.a. || Coutinho
Nederlands op niveau is een totaalmethode Nederlands voor hoogopgeleide anderstaligen. De uitgave brengt de cursisten van niveau B1 naar niveau B2. De hoofdstukken zijn gebaseerd op culturele en actuele thema's: positief, sociaal, progressief, (inter)nationaal, creatief en duurzaam. In elk hoofdstuk komen steeds alle vaardigheden aan bod: lezen, luisteren, spreken en schrijven. Daarnaast is er aandacht voor uitbreiding van het vocabulaire en grammaticale correctheid. De nadruk ligt telkens op...
Krachtwerk / Druk 2 (e-book)
methodisch werken aan participatie en zelfregie
2016 || E-book via Bookshelf || Judith Wolf || Coutinho
Soms zijn mensen de greep op hun leven kwijt en kunnen zij moeite hebben om zich staande te houden. Met Krachtwerk kunnen professionals hen ondersteunen bij het vinden van een door henzelf gewenste kwaliteit van leven waarbij zij in de samenleving meedoen, erbij horen, ertoe doen en mogen zijn wie ze zijn.
Krachtwerk helpt begeleiders zich een houding eigen te maken en de competenties te verwerven die nodig zijn om krachtgericht met cliënten te werken. Het boek bestaat uit drie delen. Deel 1...
Kritisch denken & schrijven (e-book)
van onderzoeksvraag naar wetenschappelijke tekst
2016 || E-book via Bookshelf || Francisca Jungslager e.a. || Coutinho
Een goede wetenschappelijke tekst kan alleen tot stand komen wanneer je bij elke stap van het schrijfproces kritisch nadenkt. Dat proces begint bij het opstellen van een deugdelijke centrale vraag. Om die vraag te beantwoorden moet je de gelezen literatuur aan een grondige analyse en beoordeling onderwerpen. Ook tijdens het selecteren, structureren en formuleren van je tekst moet je steeds weer doordachte keuzes maken. Hoe doe je dat?
Kritisch denken & schrijven leert je hoe je tot een goede ...
Start.es - spanish for beginners - 1 (e-book)
2016 || E-book via Bookshelf || Cristina Irún-Chavarría e.a. || Coutinho
Na Chinees is Spaans de meest gesproken moedertaal ter wereld, en de vraag naar cursussen Spaans is al jaren groeiende. Veel cursisten hebben hierbij behoefte aan taalhandelingen die ze direct toe kunnen passen. De communicatieve methode Start.es voorziet hierin.
Start.es is een methode Spaans voor blended learning. De uitgave bestaat uit een zeer uitgebreide website en een werkboek. De didactiek is gebaseerd op drie pijlers: voorbereiden, uitvoeren en consolideren. Cursisten gaan zelfstandig...
De pabotoets geschiedenis haal je zo / Druk 2 (e-book)
2016 || E-book via Bookshelf || Jan de Bas || Coutinho
Wanneer kwamen de Romeinen naar ons land? Waarmee begon de Nederlandse Opstand? Waarom was Nederland in de Eerste Wereldoorlog neutraal? Wie was Willem Drees? Wat is ontzuiling? Dit zijn geschiedenisvragen die pabostudenten moeten kunnen beantwoorden. Om aan een pabo te mogen studeren dient elke student over voldoende beginkennis te bezitten. Daarom wordt de landelijke toelatingstoets geschiedenis afgenomen. De praktijk wijst uit dat trainen in het maken van de toets de kans op slagen aanzien...
Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context (e-book)
Van startbekwaam naar stadsbekwaam
2016 || E-book via Bookshelf || Ruben Fukkink e.a. || Coutinho
In de onderwijswereld komt er steeds meer aandacht voor urban education, oftewel onderwijs en opvoeding in een stedelijke context. Werken in de stad vraagt om specifieke onderwijs- en opvoedingsvaardigheden. Leraren en pedagogen in opleiding moeten niet alleen startbekwaam, maar ook stadsbekwaam worden opgeleid.
Onderwijs en opvoeding in een stedelijke context komt tegemoet aan deze vraag. Het boek vertaalt inleidende en verdiepende theorie naar praktijkgerichte situaties in een Nederlandse c...
Een onderzoekende houding (e-book)
werken aan professionele ontwikkeling
2017 || E-book via Bookshelf || Maaike van den Herik e.a. || Coutinho
Het doen van onderzoek is een vast onderdeel van curricula van lerarenopleidingen en sociale studies. Inmiddels is er ook veel aandacht voor het ontwikkelen van een onderzoekende houding. Hbo-professionals moeten immers kritisch kunnen redeneren en argumenteren, zaken vanuit verschillende perspectieven kunnen bekijken en om kunnen gaan met complexe, soms tegenstrijdige informatie.
Het boek Een onderzoekende houding geeft handvatten voor het aanleren van een onderzoekende houding. Hiervoor is ...
Basisboek marketingcommunicatie / Druk 3 (e-book)
2017 || E-book via Bookshelf || Esther de Berg e.a. || Coutinho
Kiezen we voor sales promotions of sponsoring? Bereiken we onze doelgroep via televisie of Facebook? Basisboek marketingcommunicatie geeft een overzicht van alle instrumenten die een organisatie kan inzetten voor marketingcommunicatie. Daarbij worden nieuwe (online) en traditionele media geïntegreerd besproken.
De volgende marketingcommunicatie-instrumenten komen aan bod: reclame, sales promotions, interactiemarketing, persoonlijke verkoop, public relations, winkelcommunicatie, evenementen e...