Zoekfilters
Resultaten (35)
morgen verzonden
Hondenbrokken
ofwel, waar worden klanten echt gelukkig van?
2009 || Hardcover || Jos Burgers || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Klantgerichtheid, zowel extern als intern, is voor veel organisaties de sleutel tot succes. De vraag is alleen waar te beginnen als je je organisatie nog klantgerichter wilt maken. Het antwoord ligt voor de hand: bij de medewerkers. Want de klantgerichtheid van een organisatie is niets meer of minder dan de optelsom van de klantgerichtheid van alle medewerkers. In de spannende en humoristische roman Hondenbrokken gaat Tim, eigenaar van een dierenspeciaalzaak, op zoek naar wat klantgerichtheid...
Groot Coachingsmodellenboek
50 modellen voor ontwikkeling van lichaam en geest
2021 || Hardcover || GITP e.a. || Van Duuren Media
Wie coachingstrajecten begeleidt, krijgt met zeer uiteenlopende vraagstukken te maken. Belangrijk is dat je als coach snel doorziet wat in een specifieke situatie de beste weg is. Je moet dus niet alleen goed op de hoogte zijn van de verschillende methodieken, maar ze ook op een flexibele manier kunnen toepassen. Nóg belangrijker is dat je in staat bent om een goede relatie met je coachee op te bouwen. Die relatie bepaalt namelijk voor een groot deel of een coachingstraject daadwerkelijk eff...
morgen verzonden
Procesinterventies
Hoe je professioneel en wezenlijk bijstuurt als procesregiseur
2012 || Hardcover || Dees Van Oosterhout || Van Duuren Media
Steeds vaker verwachten bestuurders in het publieke domein voorstellen die samen met de buitenwereld zijn gecreëerd. Het belang van externe samenwerking en verankering neemt daarmee toe. Tegelijkertijd weten nog maar weinig organisaties het proces van cocreatie op een succesvolle manier te realiseren. De vraag naar kennis en vaardigheden op het gebied van procesregie is de afgelopen jaren dan ook flink gegroeid.
In haar eerste boek Procesregie beschrijft Dees van Oosterhout de essentie van h...
morgen verzonden
Leidinggeven aan zelforganisatie. Een paradox?
Over leiderschap, teambuilding en eigenaarschap
2021 || Hardcover || Veronique Kilian || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Over zelforganisatie bestaan talloze modellen. Ze beschrijven hoe je meer eigenaarschap bij je werknemers creëert en ervoor zorgt dat je team zelf bepaalt wat hun doelen zijn én hoe ze die willen behalen. Maar wat werkt in de praktijk nou echt? Hoe voorkom je de bekende valkuilen, zoals oeverloos overleggen, doelloos rondzwemmen of solistisch gedrag van teamleden? En hoe laat je als directielid, manager of teamcoach je team floreren?
Dat is de paradox van zelforganisatie: zonder leiderscha...
morgen verzonden
Handboek Digitale fotografie, 11e editie
2023 || Hardcover || Pieter Dhaeze || Van Duuren Media
U bent de trotse eigenaar van een digitale systeemcamera (spiegelreflex of spiegelloos), waarmee u prachtige foto’s kúnt maken. Met de nadruk op kunt, want het is een misvatting te veronderstellen dat zo’n camera een toverdoos is waarmee elke foto meteen een (technische) voltreffer wordt. Gedachteloos fotograferen met een systeemcamera – zoals met een telefoon – levert in tachtig procent van de gevallen misschien wel een leuk kiekje op, maar zal zelden tot een winnaar leiden. Kennis ...
morgen verzonden
Herrie of Harmonie?
samenspel in professionele teams
|| Hardcover || Richard de Hoop || Van Duuren Media
Maak geen herrie, laat uw team samenwerken in harmonie!
Effectief samenwerken in een team heeft veel weg van muzikaal samenspel. In elk goed orkest zijn alle individuele musici met hun verschillende instrumenten zo op elkaar afgestemd dat ze door begrip en enthousiasme harmonieuze klanken produceren. Zo zou het ook in uw team moeten gaan, maar helaas is de realiteit anders. Sommige teams produceren meer herrie dan muziek...
Richard de Hoop vergelijkt menselijke karakters met muziekinstrumente...
morgen verzonden
Leidinggeven doe je zo!
wegwijzer voor resultaat- en mensgerichte managers
2021 || Hardcover || Tanja Smid e.a. || Van Duuren Media
Als leidinggevende kom je dagelijks voor allerlei dilemma's te staan. Hoe motiveer je bijvoorbeeld die ene medewerker? Hoe zorg je ervoor dat je team goed functioneert? Hoe breng je slecht nieuws? En hoe oefen je invloed uit? Vragen waar niet zomaar een pasklare oplossing voor bestaat. Maar er zijn zeker wel handvatten te geven.
In Leidinggeven doe je zo! beschrijven Wanda Kraal en Tanja Smid hoe je grip kunt krijgen op al die uitdagingen waar je als leidinggevende mee te maken hebt. Het boek...
morgen verzonden
De 7 sterren organisatie
2021 || Hardcover || Jack Korsten || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Hoe bouw je aan een organisatie die de vele veranderingen in onze wereld niet alleen bijbeent maar ook voor blijft? Een organisatie die resoneert bij je medewerkers en bij je klanten en die geweldige prestaties ondersteunt?
Deze shift naar een toekomstbestendige organisatie is minder uitdagend dan je misschien denkt. Het is vooral een continu, systematisch en dynamisch proces waar je vandaag al mee kunt starten. Het 7-Sterren Raamwerk zoals dat in dit boek wordt gepresenteerd kan een uitsteke...
morgen verzonden
Werken zonder ruis
2022 || Hardcover || Myra van Zwieten e.a. || Van Duuren Media || met inkijkexemplaar
Het belang van een professionele omgangscultuur wordt steeds meer onderkend. Pesten, intimidatie en ander grensoverschrijdend gedrag horen daar niet bij. Maar hoe zit het met alle andere negativiteit die de kwaliteit van ons werk ondermijnt? Die baas die jou dwarsboomt in plaats van faciliteert. Dat continue geroddel van een collega dat onder je huid gaat zitten. De snijdende weerstand op de afdeling die ieders motivatie doodslaat. Hoezo tolereren we dit nog wel als gedoe op het werk dat er n...
morgen verzonden
Fundament van succes
Van zzp naar miljoenenbedrijf
2022 || Hardcover || Femke Hogema || Van Duuren Media
Ondernemers willen impact maken. Ze hebben ambities en willen die graag verwezenlijken. Daar doen ze alles voor. Waarom lukt het sommige ondernemers wel, en anderen niet, om hun bedrijf winstgevend en gezond te laten groeien? Deze vraag vormt de basis voor het boek Fundament van succes.
Femke Hogema ontwikkelde de ‘Ondernemingspiramide’ met daarin de acht elementen die op orde moeten zijn om een bedrijf succesvol te laten groeien. Dit boek gaat over al deze elementen en de samenhang daar...