Zoekfilters
› Marijke van Eijkeren (3)
› Else Kooijman-Thomson (2)
› Henk Huizenga (2)
» Toon alle opties (2)
› Didactiek (8)
› Educatieve uitgaven al... (8)
› Onderwijs en opvoeding (4)
» Toon alle opties (3)
Resultaten (41)
morgen verzonden
Dit is onderzoek! / Druk 3
2019 || Hardcover || Ben Baarda || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
- Toegankelijke en enthousiasmerende gids voor praktijkgericht kwalitatief en kwantitatief onderzoek;
- behandelt de essentie van onderzoek in vier praktische stappen;
- met handige checklists voor het zelf opzetten en uitvoeren van onderzoek.
Dit is onderzoek! leert hbo-studenten in vier stappen onderzoek doen. Het boek behandelt kort en krachtig de theorie en de praktijk van onderzoek en bevat een schat aan onderzoeksvoorbeelden, direct toepasbaar bij projecten, stage- en afstudeeropdrachte...
morgen verzonden
Oranje Kruisboekje Theorieboek / Druk 28
Officiële handleiding voor EHBO
2021 || Paperback || Het Oranje Kruis, Hans van der Pols || ThiemeMeulenhoff bv
Wil je weten hoe je in noodgevallen eerste hulp kunt verlenen? Het Oranje Kruis boekje bevat de officiële lesstof voor het Diploma Eerste Hulp. Handzaam, praktisch en voor iedereen leesbaar. Stapsgewijs en aan de hand van duidelijke illustraties leer je wat je moet doen en waarom. Handig zijn de instructievideo's, die je kunt bekijken via een QR-code. Dit helder geschreven boek is geschikt als lesmateriaal en als naslagwerk.
Deze 28e druk van Het Oranje Kruis boekje is geheel herzien in ver...
morgen verzonden
De wereld in met aardrijkskunde - Vakinhoud / Druk 1
Vakinhoud
2020 || Paperback || Anouk Adang e.a. || Coutinho || ook als eBook
Van leerkrachten in het basisonderwijs wordt verwacht dat zij leerlingen helpen om zich te ontwikkelen tot zelfstandige en kritische wereldburgers. Een vak als aardrijkskunde kan daarbij ondersteuning bieden. Met behulp van de uitgave De wereld in met aardrijkskunde kunnen (toekomstige) leerkrachten hun leerlingen geografisch besef bijbrengen, waardoor zij de wereld om hen heen beter leren kennen.
Het boek biedt handvatten voor het ontwerpen en geven van goede en boeiende aardrijkskundelessen...
morgen verzonden
Taal & Didactiek: Begrijpend lezen / Druk 4
2012 || Paperback || Rolf Robbe e.a. || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Kinderen van deze tijd krijgen steeds meer te maken met een (stort)vloed aan informatie op hun telefoon en computer, in boeken en via de tv. Het is belangrijk dat ze daar snel en zorgvuldig mee om kunnen gaan: waar gaat deze tekst over, wat wil die van mij en (hoe) reageer ik erop? Dat vergt complexe leesvaardigheden zoals je leesdoel stellen, teksten selecteren, de kern eruit halen, de tekst beoordelen en je reactie bepalen. Begrijpend lezen wordt daardoor een steeds belangrijker vak in de b...
morgen verzonden
Basiskennis taalonderwijs / Druk 3
2020 || Paperback || Henk Huizenga || Noordhoff || met inkijkexemplaar || ook als eBook
Basiskennis Taalonderwijs is onmisbaar voor een goede voorbereiding op de toetsing van de Kennisbasis Taal voor de pabo. Het boek staat boordevol oefeningen waarmee studenten zich de leerstof eigen kunnen maken.
Allereerst wordt de opzet van de kennisbasis en de toetsing daarvan kort toegelicht. Daarna volgt een hoofdstuk over taal en taalonderwijs. Vervolgens wordt per domein van het taalonderwijs de leerstof voor de toets behandeld. Per hoofdstuk zijn de toetsdoelen vermeld en worden er v...
morgen verzonden
Pedagogisch didactisch begeleiden / Druk 3
2021 || Paperback || Marijke van Eijkeren || ThiemeMeulenhoff bv
april 2022 verschijnt de nieuwe titel van dit boek met het volgende isbn: 9789006077315 Het begeleiden van kinderen op de basisschool is een mix van onderwijs en opvoeden. Soms ligt het accent op het pedagogische aspect. Dan weer zijn vakinhoud en didactiek belangrijk. Deze twee aspecten komen in Pedagogisch-didactisch begeleiden in hun samenhang aan bod. Pedagogisch-didactisch begeleiden biedt de startende leerkracht de broodnodige basiskennis op het gebied van pedagogisch-didactisch handele...
morgen verzonden
Kiezen voor het jonge kind / Druk 2
Handboek voor het werken met jonge kinderen
2019 || Paperback || Helma Brouwers || Coutinho || ook als eBook
Kiezen voor het jonge kind helpt aankomende leerkrachten en kleuterbegeleiders alle competenties te verwerven die nodig zijn om met het jonge kind te werken. Het boek biedt een compleet overzicht van ontwikkelingen die zich - nationaal en internationaal - op dit vakgebied afspelen en van alle aspecten waar leerkrachten en begeleiders in de praktijk concreet mee te maken krijgen. Het boek bestaat uit drie delen.
De inzichten op het gebied van goed onderwijs aan het jonge kind zijn aan verander...
dinsdag verzonden
En nú: Montessori!
|| Jacqueline L.N. Hendriksen || AVE.IK
In En nú: Montessori! worden ervaringen uit het onderwijs van alledag samengebracht met moderne inzichten. We leggen de verbinding met de visie van Maria Montessori. Dat is de montessoristijl die ons visie, inspiratie en houvast biedt. Natuurlijk is er alle ruimte voor eigen invulling. We dagen je uit om kleur te bekennen. Eigenheid, structuur, inspiratie, leer-kracht en vertrouwen, zijn woorden die steeds terugkomen in ons verhaal.
morgen verzonden
Leer bewegen! / Druk 1
2021 || Paperback || G. Savelsbergh e.a. || Hassink B.V.
Wie op jonge leeftijd begint met bewegen en veel verschillende soorten sporten en beweegactiviteiten uitprobeert, heeft daar zijn hele leven profijt van. Je hebt ook op latere leeftijd plezier in bewegen, bent fitter, gezonder en loopt minder kans op overgewicht.
Goede motoriek is belangrijk voor een leven lang bewegen. Daarom is de rol van de ontwikkeling van motoriek in relatie tot een actieve leefstijl de afgelopen jaren vaak onderzocht. Toch wordt in de praktijk nog weinig aandacht bestee...
morgen verzonden
Het brein van het jonge kind
2019 || Maria Montessori || Montessori-Pierson
Het Brein van het jonge Kind is een analyse van de fysieke en psychologische ontwikkeling van het jonge kind tussen de 0 en 6 jaar. In deze periode leert het kind motorische coördinatie, spreken, zich aan te passen aan zijn omgeving, leert hoe te werken, ontwikkelt zijn wil en bouwt zijn karakter op. Maria Montessori beschrijft de unieke mentale krachten van jonge kinderen die hun in staat stellen alle elementen van het menselijke karakter te vormen en vast te leggen.