Zoekfilters
Resultaten (28)
morgen verzonden
ScreeLing Handleiding / druk 1
2010 || Paperback || Evy Visch-Brink e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testMet de ScreeLing is screent men in korte tijd op afatische stoornissen op de linguïstische niveaus semantiek (woordbetekenis), fonologie (klankherkenning) en syntaxis (zinsstructuur). Het unieke van de ScreeLing is dat deze taalverwerkingsniveaus in één test verenigd zijn. Nog belangrijker is dat de ScreeLing al in de eerste week na een beroerte of een hersentrauma kan worden afgenomen. Door in een vroeg stadium de ScreeLing af te nemen, kan snel met gerichte therapie (bijv...
morgen verzonden
BDHI-D Buss-Durkee-Hostility Inventory - Dutch / Handleiding / druk 1
2009 || Paperback || A. Lange || Bohn Stafleu van Loghum
Handleiding bij de BDHI-D, een zelfrapportage-instrument waarmee kan worden vastgesteld in hoeverre er bij iemand sprake is van hostiliteit en de neiging tot het vertonen van agressief gedrag. Doel van de testDe BDHI-D is een zelfrapportage-instrument waarmee kan worden vastgesteld in hoeverre er bij iemand sprake is van hostiliteit en de neiging tot het vertonen van agressief gedrag. Het instrument is de Nederlandse bewerking van de bekende Amerikaanse Busk Duskee Hostility Invento...
morgen verzonden
Autonomie Gehechtheidsschaal AGS-30
Handleiding
|| Paperback || Marrie Bekker || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de testDe Autonomie-Gehechtheidsschaal (AGS-30) meet de mate van autonomie-gehechtheid bij personen vanaf 16 jaar. Het begrip autonomie-gehechtheid is gebaseerd op de hechtingstheorie van Bowlby en op inzichten over de ontwikkeling van gender-identiteit. Het uitgangspunt is dat een gezond zelfsturend vermogen (autonomie) onlosmakelijk verbonden is met het vermogen tot verbinding met anderen. Autonomie-gehechtheid is dus het vermogen om èn op jezelf te zijn èn een goede verbondenhei...
morgen verzonden
VFO Vragenlijst Fundamentele Onthechting / Handleiding / druk 1
2009 || Paperback || J.D. van der Ploeg || Bohn Stafleu van Loghum
Doel van de test
De VFO geeft bij kinderen en jongeren een indicatie of er sprake is van sociale onthechting, emotionele onthechting of een combinatie daarvan. Afname is geïndiceerd bij kinderen die zich riskant, onverantwoordelijk en egocentrisch gedragen, die een beperkte gewetensfunctie hebben, een gebrek aan empathie vertonen of geen blijk geven van gevoelens als schuld, spijt en berouw. In de literatuur worden deze persoonlijkheidskenmerken vaak samengevat onder de term psychopathie....
morgen verzonden
Scenario test verbale en non-verbale communicatie bij afasie / Handleiding + CD-ROM / druk 1
2012 || Paperback || I. van der Meulen || Bohn Stafleu van Loghum
Meet: verbale en non-verbale communicatieve vaardigheden van afasiepatientenLeeftijdsbereik: volwassen afasiepatientenAfname en scoringsduur: 30-40 minutenToepasbaar in: o.a. revalidatiecentra, verpleeghuizen, logopedische praktijkKwalificatieniveau: 1 (o.a. logopedisten en klinisch linguisten)Doel van de testDe Scenario Test meet de communicatieve vaardigheden van afasiepatienten in alle beschikbare communictiekanalen. De test richt zich dus nadrukkelijk niet alleen op de mogelijkheid tot in...
morgen verzonden
Leervoorwaardentest (LVT) Handleiding
2011 || Paperback || E.M. Scholte e.a. || Bohn Stafleu van Loghum || met inkijkexemplaar
Doel van de testKinderen met leerproblemen hebben het niet gemakkelijk. Zij presteren onder hun niveau en lopen het risico achterop te raken en buiten de groep te vallen. Leerproblemen kunnen kinderen een leven lang hinderen in hun functioneren. Hoe eerder wordt achterhaald waarom kinderen onder hun niveau presteren en waarom zij minder presteren dan andere kinderen in de klas hoe beter. Leerproblemen kunnen samenhangen met ongunstige voorwaarden waaronder kinderen werken. Deze leervoorwaarde...
morgen verzonden
RVDLT Complete set / druk 1
complete set
|| Paperback || P. Wilhelm || Bohn Stafleu van Loghum
Meet: de capaciteit van het korte termijn/werkgeheugen, het leervermogen en het langetermijngeheugen voor visuele informatie Leeftijdsbereik: kinderen van 6 t/m 12 jaar Afnameduur: ca. 60 minuten voor de afname en 20 minuten voor de scoring Toepasbaar in: de neuropsychologische diagnostiek Kwalificatieniveau: 3 Doel van de testDe Rey Visual Design Learning Test (RVDLT) doet een beroep op het visuele geheugen. De testscores zijn indicatief voor...
morgen verzonden
AUT-EZ-ME handleiding
diagnostische vragenlijst voor autisme bij kinderen en jongeren
2022 || Paperback || Evi Van der Zee || Bohn Stafleu van Loghum
De AUT-EZ-ME helpt om autisme nauwkeurig te diagnosticeren bij kinderen en jongeren (4 t/m 8 jaar). De test onderscheidt kinderen en jongeren met autisme van kinderen en jongeren met een andere stoornis, of zonder stoornis. De AUT-EZ-ME wordt ingevuld door ouders, verzorgers en leerkrachten van het kind. De test kan worden ingezet op scholen of in de klinische praktijk.
De AUT-EZ-ME meet in 36 vragen de vaardigheden empathiseren en systematiseren bij kinderen van 4 tot...
morgen verzonden
Cross Culturele Dementie Screening (CCD) Complete set
Complete set
2014 || Paperback || Miriam Goudsmit e.a. || Bohn Stafleu van Loghum
Complete set met handleiding, scoreformulieren en testmateriaal voor de Cross Culturele Dementie Screening. Doel van de testDe CCD is een screeningsbatterij waarmee bij niet-Nederlandssprekende ouderen kan worden nagegaan of sprake is van cognitieve stoornissen (in geheugen, executief functioneren, mentaal tempo) passend bij een dementiesyndroom. Uitgangspunt van de CCD is het minimaliseren van het effect van cultuurbarrières. De test kan worden afgenomen zonder dat men de taal van de proefp...
morgen verzonden
OKIV-R vragenlijst voor kinderen ten aanzien van hun moeder / Druk 2
OKIV-R vragenlijst voor kinderen ten aanzien van hun moeder - 25 formulierenDoel van de testMet de OKIV-R onderzoekt men hoe de ouder de opvoedingsrelatie met het kind beoordeelt en omgekeerd. De beoordeling heeft betrekking op concrete onderlinge gedragi
2013 || Paperback || A. Lange || Bohn Stafleu van Loghum
OKIV-R vragenlijst voor kinderen ten aanzien van hun moeder - 25 formulierenDoel van de testMet de OKIV-R onderzoekt men hoe de ouder de opvoedingsrelatie met het kind beoordeelt en omgekeerd. De beoordeling heeft betrekking op concrete onderlinge gedragingen en gevoelens. Verhoudingen tussen ouders en kinderen hebben, zowel positief als negatief, grote invloed op de ontwikkeling en het functioneren van kinderen. Dat is in nog grotere mate het geval bij kinderen die psychologische problemen h...