Zoekfilters
Resultaten (10)
morgen verzonden
Mentor voor het voortgezet onderwijs / Druk 2
gids voor een aanpak met visie
2008 || Paperback || M. Groothuis e.a. || Boom
Mentoren in het voortgezet onderwijs vragen zich vaak af hoe ze het beste invulling kunnen geven aan hun taak als leerlingbegeleider. Vanuit een duidelijke en expliciete visie op onderwijs en leerlingbegeleiding geven de auteurs handvatten voor de praktijk.
Door de herkenbare praktijksituaties en de verwijzingen naar relevante literatuur en websites is dit boek een must voor elke (beginnende) mentor. Niet alleen (aanstaande) mentoren in het voortgezet onderwijs, maar ook docenten-in-opleiding,...
morgen verzonden
Mathematical Misconceptions
A Guide for Primary Teachers
2020 || Paperback || Anne D. Cockburn e.a. || SAGE
This book dispells the common misconceptions in maths and helps teachers inspire a succesful understanding and engagement of number learning
morgen verzonden
Survivalkit voor leerkrachten
oplossingsgericht werken op school
2008 || Paperback || M. Le Fevere De Ten Hove || Garant
morgen verzonden
Aanvankelijk technisch lezen / Groep 3 / druk 1
preventie van leesproblemen
2008 || Paperback || L. Ahlers e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
De kern van dit deel bevat kenmerken van goed aanvankelijk technisch leesonderijs in groep 3. Leerdoelen, klassenmanagement, differentiatie, instructie en aanpak van risicolezers komen aan bod. Beschrijvingen van taal-/leesactiviteiten zijn daarom hierin opgenomen
morgen verzonden
Stimuleren tot studeren / druk 90
2008 || Paperback || M. Elshout-Mohr || Spectrum
Zeker in het hoger onderwijs is het van belang dat studenten zelf een goede studiestrategie ontwikkelen en leren om op effectieve wijze om te gaan met de vakinhoud. De docent kan daaraan meewerken door er rekening mee te houden dat het studiegedrag van studenten op talloze manieren wordt beïnvloed.
Dit boek gaat in op het directe verband tussen doceren en studeren. Het is bedoeld voor docenten die het ontwikkelen van een goede studieaanpak zien als noodzakelijke aanvulling op het vakinhoudel...
morgen verzonden
Exploring Talk in School
Inspired by the Work of Douglas Barnes
2021 || Paperback || Neil Mercer e.a. || SAGE
This book will help teachers make talk in classrooms more effective, educational and enjoyable
morgen verzonden
De docent als coach (PM-reeks) / Druk 5
Van voortgezet onderwijs tot hoger beroepsonderwijs
2015 || Paperback || E. Brinckmann || Boom
In het onderwijs wordt voortdurend gezocht naar mogelijkheden om studenten en leerlingen aan te zetten om meer zelfstandig te functioneren. Een coachende docent kan dat proces, in het belang van de leerling/student én in zijn eigen belang, efficiënt en effectief begeleiden.
In dit boek maken de schrijvers de theoretische uitgangspunten en de principes van coaching toegankelijk voor de onderwijsgevenden. Eerst behandelen de auteurs het coachingsconcept, waarna ze een vertaalslag maken naar de...
morgen verzonden
Using Data to Improve Learning for All
A Collaborative Inquiry Approach
2008 || Paperback || Nancy B. Love || SAGE
This book provides educators with the skills, knowledge, and dispositions to put school data to work for improving teaching and learning
morgen verzonden
Successful Teaching Placement in Scotland Primary and Early Years
2021 || Paperback || Jane A. Medwell e.a. || SAGE
A text for all primary trainees in Scotland to help them fully prepare for their placements and make the most of their school-based experience.
morgen verzonden
Actief personeelsbeleid in de school
handboek voor leiders
2008 || Hardcover || I. van Allemeersch e.a. || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Dit boek levert input om onderwijzend en onderwijsondersteunend personeel te boeien en te binden met oog voor hun motieven, belangen en ambities. Doelstelling: Gemotiveerd, betrokken en competent personeel laten werken aan de ontwikkeling van de school en de kwaliteit van het onderwijs.