Zoekfilters
Geen verdere filters gevondenResultaten (3)
morgen verzonden
Actief executief
Toolbox voor het remediëren van executieve functies voor jongeren in het voorgezet onderwijs
2018 || Paperback || Maureen Kramer-Tinnemeier || Novilo
Actief Executief
Toolbox voor het remediëren van executieve functies voor jongeren in het voortgezet onderwijs
Dit boek is een absolute aanrader voor iedere (onderwijs) professional die jongeren eff ectief wil helpen hun prestaties te verbeteren. Maureen Kramer-Tinnemeier heeft in de loop der jaren een uitgebreide toolbox ontwikkeld van spellen die via directe exposure jongeren confronteren met hun eigen verbeterpunten bij het functioneren op school en thuis. De inzet van deze spellen, gekop...
morgen verzonden
De 7 uitdagingen in het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen / Druk 2
de 7 uitdagingen in het onderwijs aan cognitief getalenteerde kinderen - Een praktisch handboek voor leerkrachten in het bo en vo
2016 || Paperback || Tijl Koenderink || Novilo
Tijl Koenderink (*1981) heeft als 'ervaringsdeskundige' 3 middelbare scholen versleten voordat hij na 8 jaar ploeteren zijn gymnasiumdiploma haalde met een 2,7 voor wiskunde. Een hoog IQ, maar toch constant vastlopend met de vraag 'Hoe moet je nu leren?' Na een reis door honderden boeken en na talloze gesprekken met leerkrachten, leerlingen, goeroes en coaches verspreid over drie continenten, kwam hij tot de conclusie: Er is een antwoord op die vraag! Wat dit antwoord is, kunt u nu lezen in d...
Leven met intensiteit
2019 || Paperback || Susan Daniels e.a. || Novilo
Wat als iemand ‘te veel’ is voor zijn of haar omgeving of zichzelf? Te slim, te beweeglijk, te emotioneel, zich te veel laat meeslepen door wat hij ziet of hoort, en/of een overactieve verbeelding heeft? Dat kan belastend zijn en tot frustraties of zelfs (psycho)neuroses leiden.
De hoofdstukken in dit boek laten aan de hand van de theorie van positieve desintegratie van Kazimierz Dabrowski zien dat dit uitingen van een bijzondere aanleg en begaafdheid kunnen zijn. De auteurs leren ouders,...