Zoekfilters
Resultaten (7)
morgen verzonden
Het recht van het kind op respect
2007 || Paperback || J. Korczak || SWP
Janusz Korczak (1878-1942) geldt als een van de grootste pedagogen van de twintigste eeuw. Deze bundel bevat 25 pedagogische opstellen van hem, gepubliceerd tussen 1898-1938. Ze laten zien dat hij een bijzondere opvoeder en pedagoog was. Ook voor onze eigentijdse opvoedingstheorie en-praktijk is hij onmisbaar, alleen al omdat we van hem kunnen leren dat we 'het gevoel van een kind kunnen geselen, zoals men vroeger het lichaam geselde'.
De bundel wordt ingeleid door René Görtzen met een opste...
morgen verzonden
Actieonderzoek voor professionals in zorg en welzijn / druk 1
2014 || Hardcover || F. Migchelbrink || SWP
Actieonderzoek staat volop in de belangstelling in zorg en welzijn. Het wordt steeds vaker en ook steeds meer gebruikt. Het lijkt soms wel of dat (bijna) iedereen actieonderzoek doet. Actieonderzoek wordt vaak gemakkelijk voorgesteld. Actieonderzoek is dubbel zo moeilijk als traditioneel onderzoek, maar tegelijkertijd dubbel zo effectief. Het is een krachtige onderzoeksbenadering die bruikbare kennis levert om gezamenlijk de praktijk van welzijn en zorg te verbeteren.Op dit moment is een prak...
morgen verzonden
Verhalen verbinden
ruimte voor vertellen op school
2007 || Hardcover || A. van der Harst e.a. || CPS Uitgeverij
verhalen verbindenMensen en verhalen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Kinderen groeien door verhalen. Zo leren zij de wereld om zich heen kennen. Waar ruimte wordt gemaakt voor vertellen, ontstaat een plek waar jongeren leren van ervaringen van elkaar of van ouderen. Verhalen zijn geen informatiedragers, maar voertuigen van praktische wijsheid die het leven richting geven. Iedereen, jong of oud, draagt verhalen met zich mee die het verlangen naar een goed en echt leven wekken.Dit boek...
morgen verzonden
PM-reeks Beter voor de klas
2007 || Paperback || A. Boutellier || Boom
Annelies Boutellier stelt in haar boek dat goed vakmanschap van de leraar staat of valt met reflectie op en bewustzijn van de eigen persoonlijkheid.<br>Door zelfkennis zal de leraar zicht krijgen op de kern van lesgeven en daardoor kan hij beter met zichzelf omgaan. Dit is van groot belang in de huidige situatie waarin het onderwijs maatschappelijk onder druk staat en de manier van lesgeven meer en meer verandert van docentgericht naar leerlinggericht.<br>Een groot deel van het bo...
morgen verzonden
Open ogen in de kleurrijke klas
Perspectieven voor de onderwijspraktijk
2007 || Paperback || Maaike Hajer || Coutinho
Leraren krijgen steeds vaker te maken met diversiteit in culturele achtergronden en taalvaardigheid binnen hun klassen. Lesgeven in zo'n kleurrijke klas vraagt oog voor leerlingen en hun eigenheid, oog voor het contact dat je als leraar hebt met de leerlingen, als basis voor hun actieve inbreng in klasseninteractie, en oog voor de taalontwikkeling vanuit die eigen inbreng. Dit boek heeft tot doel de leraar (in opleiding) aan te zetten met deze open ogen een onderzoekende houding te ontwikkele...
morgen verzonden
Een goede leesstart in groep 1-2
2007 || Paperback || L. Ahlers || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Deze publicatie beschrijft hoe leerkrachten van groep 1 en 2 ervoor kunnen zorgen dat alle kleuters een goede leesstart maken en goed toegerust beginnen aan het aanvankelijk technisch lezen in groep 3Dit boekje is het tweede deel van de serie Doorgaande leeslijk 3-13 jarigen, uitgegeven door CPS. Deze reeks ondersteunt basisscholen bij het realiseren van een doorgaande lijn in het taal/leesonderwijd. Dat is van groot belang, omdat een goede leesvaardigheid de basis is van een succesvolle ...
morgen verzonden
Effectief omgaan met verschillen in het rekenonderwijs
elk kind kan rekenen
2007 || Paperback || G. Gelderblom || EDG Thuiswinkel (Uitgeverij)
Dit boek draait om de vraag:"Hoe kunnen alle leerlingen zich ontwikkelen tot gecijferde mensen?" Gebaseerd op onderzoek schetst de auteur hoe een schoolteam rekenonderwijs naar een hoger plan kan tillen. Het boek is ook geschikt voor PABO-studenten.